عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – سخنگوی صنعت برق جنوب غرب کشور گفت: مصرف برق در اول تیر امسال (نخستین روز تابستان) در خوزستان به هشت هزار و ۸۸۸ مگاوات رسید که بیشترین رقم مصرف از ابتدای امسال تاکنون است. کیومرث زمانی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: یکم تیر جاری به دلیل […]

عصر خوزستان:

مصرف هشت هزار و ۸۸۸ مگاوات برق درخوزستان در نخستین روزتابستان

اهواز – ایرنا – سخنگوی صنعت برق جنوب غرب کشور گفت: مصرف برق در اول تیر امسال (نخستین روز تابستان) در خوزستان به هشت هزار و ۸۸۸ مگاوات رسید که بیشترین رقم مصرف از ابتدای امسال تاکنون است.

کیومرث زمانی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: یکم تیر جاری به دلیل افزایش دما تا بیش از ۵۱ درجه در شهرهای خوزستان، مصرف برق در این استان به شدت افزایش یافت.

وی افزود: برای مدیریت مصرف برق در خوزستان ، هزار مگاوات برق بخش صنایع، ادارات، پمپ‌های آب کشاورزی و مصارف غیر ضروری با کاهش محدودیت روبه‌رو شده است.

وی ادامه داد: به منظور تامین برق مطمئن و پایدار در اول تیر، نیروگاه‌های برقابی خوزستان با تمام ظرفیت در مدار قرار گرفته و به تولید برق در ساعت های پیک و غیر پیک پرداختند.

زمانی اضافه کرد: در صورت ادامه این روند و از دست دادن ذخایر ناچیز باقیمانده منابع برقابی، امکان ناپایداری شبکه از نیمه دوم تیر دور از انتظار نیست.

وی گفت: از مشترکان بخش خانگی که ۸۲ درصد توان شبکه خوزستان را مصرف می‌کنند درخواست می شود با پیوستن به پویش ” کولر اضافه خاموش” به پایداری شبکه برق و جلوگیری از بروز خاموشی احتمالی یاری رسانند.

شرکت توزیع نیروی برق خوزستان دارای یک میلیون و ۱۱۲ هزار و ۴۴۰ مشترک است که از این تعداد ۳۳ درصد مشترکان روستایی هستند.

منبع: ایرنا