عصر خوزستان: دزفول-ایرنا- مدیر شبکه توزیع برق دزفول گفت: مشکل افت ولتاژ سردشت و روستاهای اطراف آن با بهره‌برداری از ایستگاه موبیل و احداث فیدر اختصاصی ویژه این شهر رفع و مشترکان از برق پایدارتری بهره مند می‌شوند. به گزارش ایرنا محسن پیام‌فر روز چهارشنبه به رسانه‌های دزفول اعلام کرد: برق سردشت قبل از بهره […]

عصر خوزستان:

پایداری شبکه برق سردشت دزفول با ایستگاه موبیل این شهر

دزفول-ایرنا- مدیر شبکه توزیع برق دزفول گفت: مشکل افت ولتاژ سردشت و روستاهای اطراف آن با بهره‌برداری از ایستگاه موبیل و احداث فیدر اختصاصی ویژه این شهر رفع و مشترکان از برق پایدارتری بهره مند می‌شوند.

به گزارش ایرنا محسن پیام‌فر روز چهارشنبه به رسانه‌های دزفول اعلام کرد: برق سردشت قبل از بهره برداری از ایستگاه موبیل این شهر از ایستگاه فوق توزیع زیباشهر تامین می‌شد که با توجه به فاصله زیاد خطوط برق تا منطقه سردشت شاهد بروز قطعی برق ناخواسته در زمستان، ایجاد تلفات انرژی، کاهش ولتاژ و بروز نوسان به ویژه در زمان اوج مصرف تابستان بودیم.
وی با اشاره به اهمیت تامین برق پایدار منطقه سردشت و شهیون افزود: پیگیری لازم درخصوص احداث فیدر اختصاصی ویژه شهر سردشت با پشتیبانی و پیگیری نماینده و فرماندار ویژه دزفول از سال گذشته انجام شد و طرح احداث بیش از یکهزار و ۵۰۰ متر شبکه فشار متوسط از ایستگاه موبیل سردشت و اتصال آن به شبکه توزیع برق منطقه با دستور و پیگیری مدیرعامل شرکت توزیع برق خوزستان از بهمن ماه سال گذشته در دستور کار قرار گرفت.

مدیر شبکه توزیع برق دزفول گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته و بهره برداری از این طرح مشکلات افت ولتاژ و نوسان برق شبکه سردشت و روستاهای اطراف آن با اعتباری افزون بر پنج میلیارد ریال رفع خواهند شد.

وی افزود: با جداسازی برق این منطقه از ایستگاه فوق توزیع زیباشهر از این پس هم شاهد افزایش پایداری برق مشترکان شهر سردشت خواهیم بود و هم به دلیل کاهش بار ایستگاه زیباشهر، شاهد پایداری شبکه مناطقی همچون زیباشهر، چاه‌های کشاورزی اطراف، مراکز صنعتی و نظامی و روستاهای قبل از سردشت خواهیم بود.
به گزارش ایرنا قرار است ۲۴ طرح صنعت آب و برق هشت استان کشور فردا با حضور ویدئوکنفرانسی وزیر نیرو در قالب دوازدهمین هفته پویش هر هفته الف ب ایران به بهره برداری برسند که ایستگاه موبیل و فیدر اختصاصی سردشت دزفول نیز جزو این طرح‌ها است.

منبع: ایرنا