عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به احتمال برخاستن گرد و خاک موقت در بعدازظهر، گفت: وقوع دماهای 49 درجه و بالاتر در برخی مناطق استان از فردا تا اواسط هفته آینده پیش بینی می‌شود. به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل هواشناسی استان خوزستان، محمد سبزه‌زاری پنجشنبه افزود: […]

عصر خوزستان:

تداوم گرما و خاک در برخی مناطق خوزستان

اهواز – ایرنا – مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به احتمال برخاستن گرد و خاک موقت در بعدازظهر، گفت: وقوع دماهای 49 درجه و بالاتر در برخی مناطق استان از فردا تا اواسط هفته آینده پیش بینی می‌شود.

به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل هواشناسی استان خوزستان، محمد سبزه‌زاری پنجشنبه افزود: در بررسی نقشه‌های پیش یابی از فردا تا اواسط هفته آینده وقوع دماهای 49 درجه و بالاتر در برخی مناطق استان به ویژه مناطق غربی، جنوب غربی و مرکزی پیش بینی می‌شود. 

وی اضافه کرد: طی امروز در ساعات بعد از ظهر در مناطق غرب، جنوب غرب و مرکز وزش بادهای متوسط همراه با تندبادهای لحظه‌ای و بعضا برخاستن گرد وخاک موقت نیز دور از انتظار نیست.

سبزه‌زاری ادامه داد: از فردا تا روز یکشنبه با توجه به جریانات جنوبی در مناطق جنوبی و ساحلی شاهد افزایش رطوبت و بعضا شرجی خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان همچنین گفت: در 24 ساعت گذشته حداکثر دمای استان در شوش با 49.2 درجه سانتیگراد بالای صفر و حداقل استان در دزفول با 22.7 درجه سانتیگراد بالای صفر رخ داده است.

به گفته وی، در این مدت دمای هوای اهواز بین 48 تا 29.9 درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بوده است.

بر اساس این گزارش، مدیرکل هواشناسی خوزستان اول تیرماه وقوع دمای بالاتر از ۵۰ درجه در پنج شهر استان را اعلام کرده و گفته بود: دمای هوا در جنوب اهواز، بستان، رامهرمز و شوش به ۵۰.۴ درجه و دمای امیدیه به ۵۰.۱ درجه سانتیگراد بالای صفر رسید.

دوم تیرماه نیز دمای شوش به ۵۰.۷ و اهواز به ۵۰.۱ درجه سانتیگراد بالای صفر رسید.

اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان، ادارات و دستگاه‌های اجرایی چهار شهرستان شوش، کرخه، هویزه و دشت آزادگان را در روز یکم تیر ماه به علت احتمال وقوع دمای بالای ۵۰ درجه و به منظور مدیریت مصرف انرژی و بهینه برق تعطیل اعلام کرد.

منبع: ایرنا