عصر خوزستان: اهواز- ایرنا- اداره کل هواشناسی خوزستان با صدور هشدار نارنجی، نسبت به وقوع دماهای ۴۹ درجه و بالاتر و افزایش رطوبت و شرجی از جمعه تا یکشنبه آینده در ۱۴ شهر استان هشدار داد.   بر اساس اطلاعیه اداره کل هواشناسی خوزستان، وقوع دماهای ۴۹ درجه و بالاتر در روز جمعه (فردا) برخی […]

عصر خوزستان:

هشدار هواشناسی نسبت به موج گرما و شرجی در ۱۴ شهر خوزستان

اهواز- ایرنا- اداره کل هواشناسی خوزستان با صدور هشدار نارنجی، نسبت به وقوع دماهای ۴۹ درجه و بالاتر و افزایش رطوبت و شرجی از جمعه تا یکشنبه آینده در ۱۴ شهر استان هشدار داد.

 

بر اساس اطلاعیه اداره کل هواشناسی خوزستان، وقوع دماهای ۴۹ درجه و بالاتر در روز جمعه (فردا) برخی از مناطق غربی، جنوب غربی و مرکزی همچنین افزایش رطوبت و شرجی در مناطق جنوبی و ساحلی استان مانند شهرهای ماهشهر، بندر امام و هندیجان پیش بینی شده است.
این اطلاعیه می افزاید: در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده وقوع دماهای ۴۹ درجه و بالاتر در شهرهای اهواز، کارون ،باوی، حمیدیه، آبادان، خرمشهر، کرخه ، بستان، هویزه، دشت آزادگان، شوش و در برخی از مناطق غربی، مرکزی و افزایش رطوبت و شرجی در مناطق جنوبی و ساحلی استان مانند شهرهای ماهشهر ، بندر امام و هندیجان پیش بینی می شود.

بر اساس این گزارش، مدیرکل هواشناسی خوزستان اول تیرماه وقوع دمای بالاتر از ۵۰ درجه در پنج شهر استان را اعلام کرده و گفته بود: دمای هوا در جنوب اهواز، بستان، رامهرمز و شوش به ۵۰.۴ درجه و دمای امیدیه به ۵۰.۱ درجه سانتیگراد بالای صفر رسید.

دوم تیرماه نیز دمای شوش به ۵۰.۷ و اهواز به ۵۰.۱ درجه سانتیگراد بالای صفر رسید.

اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان، ادارات و دستگاه‌های اجرایی چهار شهرستان شوش، کرخه، هویزه و دشت آزادگان را در روز یکم تیر ماه به علت احتمال وقوع دمای بالای ۵۰ درجه و به منظور مدیریت مصرف انرژی و بهینه برق تعطیل اعلام کرد.

منبع: ایرنا