عصر خوزستان: اهواز-ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان گفت: ۲۶هزار دانش آموز و دانشجوی زیر پوشش این نهاد در طول یک سال اخیر از خدمات فرهنگی کمیته امداد بهره مند شدند. جمال شیبه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به سایر خدمات فرهنگی ارائه شده از سوی این دستگاه […]

عصر خوزستان:

اراِئه خدمات فرهنگی به ۲۶هزاردانش‌آموز و دانشجوی کمیته امداد خوزستان

اهواز-ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان گفت: ۲۶هزار دانش آموز و دانشجوی زیر پوشش این نهاد در طول یک سال اخیر از خدمات فرهنگی کمیته امداد بهره مند شدند.

جمال شیبه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به سایر خدمات فرهنگی ارائه شده از سوی این دستگاه بیان کرد: همچنین ۶ هزار دانش آموز زیر پوشش کمیته امداد در خوزستان از کانون فرهنگی، تامین شهریه برای سه هزار دانشجو و کمک هزینه تحصیلی برای ۲۸ هزار دانش آموز و دانشجو انجام گرفته است.

وی گفت: کمیته امداد در خوزستان در کنار اقدامات و حمایت‌های معیشتی و توانمندسازی اقتصادی خانواده‌ها و افراد تحت حمایت توجه ویژه‌ای هم به موضوعات فرهنگی دارد.

شیبه بیان کرد: خدمات فرهنگی کمیته امداد امام(ره) استان برای رده های سنی کودکان ، جوانان ، نوعروسان، دانشجویان پسر و دختران مجرد و زنان سرپرست خانوار و سالمندان  انجام می گیرد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان ادامه داد: براساس سن و نوع نیاز طیف‌بندی شده و برای هر دوره متناسب با شرایط ویژه‌ای که دارد برنامه فرهنگی تدارک دیده شده که مددجویان بتوانند استفاده بهینه‌ای داشته باشد.

شیبه افزود: برنامه های فرهنگی صرفاً با هدف کاهش فقر فرهنگی، افزایش آگاهی ، تربیت روانی و تفریحی انجام می شود.

وی با بیان بخشی از برنامه های فرهنگی این اداره کل در استان بیان کرد: از دیگر طرح های اجرا شده در راستای رشد فرهنگی مددجویان خوزستانی می توان به طرح امداد یاران فرهنگی و طرح نشاط معنوی، طرح یاس  و اجرای جشنواره قرآنی باران وحی اشاره کرد.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه پشتیبانی تلفنی از دانش‌آموزان تحت حمایت این نهاد افزود: این طرح اجرا شده تا از دانش‌آموزان محروم در زمینه درسی حمایت و پشتیبانی شود، در این طرح پشتیبان‌ها هفته‌ای با دانش‌آموزان تماس می‌گیرند و پیگیر مسائل و موضوعات آنان هستند ضمن اینکه مسائل شناسایی و رفع می‌شود.

۱۳۰ هزار خانوار در خوزستان زیر پوشش کمیته امداد هستند.

منبع: ایرنا