عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – مدیر مخابرات منطقه خوزستان گفت: پروژه شبکه کابل و فیبر نوری الوار گرمسیری شهرستان اندیمشک بهره‌برداری شد. رحیم فلاح زاده روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا  با اشاره به اهمیت نقش ارتباطات در عرصه های مختلف بیان کرد: به منظور تامین و توسعه زیرساخت‌های مخابراتی در سراسر خوزستان […]

عصر خوزستان:

بهره‌برداری از شبکه فیبر نوری الوار گرمسیری اندیمشک

اهواز – ایرنا – مدیر مخابرات منطقه خوزستان گفت: پروژه شبکه کابل و فیبر نوری الوار گرمسیری شهرستان اندیمشک بهره‌برداری شد.

رحیم فلاح زاده روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا  با اشاره به اهمیت نقش ارتباطات در عرصه های مختلف بیان کرد: به منظور تامین و توسعه زیرساخت‌های مخابراتی در سراسر خوزستان به ویژه در روستاها و مناطق کم برخوردار شاهد کاهش شکاف دیجیتالی و دسترسی شهروندان به دیتای پر سرعت همراه و ثابت در سطح روستاها و دسترسی مردم به شبکه ملی اطلاعات هستیم.

وی افزود: با اجرای پروژه توسعه شبکه کابل و فیبر نوری بخش الوار گرمسیری اندیمشک و با حفاری و نصب بیش از ۲۲ کیلومتر فیبر نوری مسیر روستاهای بیدروبه، جهانگیری، کلگدره۱،  جااردو و خشاب توسعه یافت. 

مدیر مخابرات منطقه خوزستان با بیان اینکه گسترش فیبر نوری تاثیر زیادی در ارتقای کیفیت ارتباطات دارد ادامه داد: هدف از اجرای این پروژه، توسعه زیرساخت های مخابراتی، پایداری ارتباطات و ارایه خدمات نوین ارتباطی به روستاییان،  ارتقای کیفیت ارتباطات و توسعه پهنای باند مراکز مخابراتی بیدروبه، کلگدره، جااردو و اینترنت سایت‌های تلفن همراه و دسترسی همگانی به شبکه ملی اطلاعات از بستر فیبر نوری است که موجبات افزایش کیفی و کمی ارتباطات در این منطقه خواهد شد. 

فیبر نوری یکی از محیط های انتقال داده با سرعت بالاست که امروزه از آن در موارد متفاوتی نظیر شبکه‌های تلفن شهری، بین شهری، شبکه‌های رایانه‌ای و اینترنت استفاده می‌شود. 
طول عمر بسیار طولانی و استهلاک کم، از دیگر مزایای شبکه فیبر نوری نسبت به کابل مسی شبکه یا تلفن است.

منبع: ایرنا