عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: خوزستان با کمبود داروی رمدسیور برای بیماران کرونایی روبه‌رو نیست و از این بابت جای نگرانی وجود ندارد. به گزارش ایرنا دکتر فرهاد ابول نژادیان روز شنبه در نشست استانی ستاد مدیریت کرونا در اهواز بیان کرد: هم اکنون چهار هزار میلیارد ریال […]

عصر خوزستان:

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز: کمبود داروی رمدسیور نداریم

اهواز – ایرنا – رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: خوزستان با کمبود داروی رمدسیور برای بیماران کرونایی روبه‌رو نیست و از این بابت جای نگرانی وجود ندارد.

به گزارش ایرنا دکتر فرهاد ابول نژادیان روز شنبه در نشست استانی ستاد مدیریت کرونا در اهواز بیان کرد: هم اکنون چهار هزار میلیارد ریال مطالبات بیمه‌ای داریم که باید پرداخت شوند.

وی ادامه داد: خرید داروهای اصلی کرونا به صورت نقدی انجام می‌شود لذا باید نقدینگی لازم در دانشگاه علوم پزشکی وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه روند کاهشی شیوع کرونا در کل خوزستان غیر از اندیمشک همچنان ادامه دارد افزود: در مدت اخیر اقدامات خوبی در شهرستان اندیمشک انجام شد که از رنگ قرمز کرونایی به نارنجی تبدیل شد اما همچنان خواستار همراهی مردم این شهرستان هستیم. همکاران حوزه سلامت و فرماندار اندیمشک در تلاش هستند تا وضعیت این شهرستان به ثبات نسبی برسد.

عمده ویروس در حال چرخش در استان‌ها از نوع انگلیسی است

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه هنوز در استان‌های جنوبی کشور بروز کرونای هندی گزارش نشده گفت: اکنون بروز بیماری در استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و کرمان افزایش پیدا کرده و بسیاری از مناطق این استان ها دارای وضعیت قرمز هستند لذا از مردم خوزستان تقاضا داریم که از سفر به این استان ها پرهیز کنند.

وی ادامه داد: تاکنون عمده ویروس در حال چرخش در استان ها از نوع انگلیسی است.

ابول نژادیان در خصوص برگزاری کنکور امسال گفت: کنکور امسال همچون پارسال با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام خواهد شد و ناظران بهداشتی در محل حضور دارند.

تست ۲۴ نفر از خدمه کشتی‌های ورودی به بندرگاه های استان مثبت بود

وی در خصوص کنترل مرزهای دریایی خوزستان بیان کرد: در هفته گذشته از ۲۹۸ خدمه کشتی‌های پهلو گرفته در بنادر خوزستان تست انجام شد که تست ۲۴ نفر از خدمه کشتی‌های ورودی به بندرگاه‌ها مثبت بود و اکنون ۶ کشتی ایزوله هستند. ۱۵۷ نفر از این افراد، تبعه هند بودند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه هم اکنون بین ۸۰۰ تا ۹۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند گفت: این میزان نسبت به هفته های گذشته کاهش یافته است.

۵۰ هزار دوز واکسن سینوفارم وارد خوزستان شده است

وی ادامه داد: یک محموله ۵۰ هزار دوز واکسن سینوفارم وارد خوزستان شده و اکنون کار واکسیناسیون گروه های هدف در حال انجام است.

ابول نژادیان با بیان اینکه میانگین سنی فوتی های کرونایی در خوزستان ۶۷ سال است گفت: روند فوت در استان همچنان کاهشی است.

هم اکنون ۱۳ شهرستان خوزستان در وضعیت نارنجی کرونایی و ۱۴ شهرستان زرد کرونایی هستند.

منبع: ایرنا