عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت:۲ فروند کشتی اقیانوس پیما حامل گندم روز دوشنبه به بندر امام خمینی (ره) رسیدند. امید جهان نژادیان روز دوشنبه ، افزود: این ۲ کشتی  هرکدام حامل ۶۸هزار تن و در مجموع ۱۳۶هزار تن گندم هستند. وی گفت: یکی از این کشتی‌ها در […]

عصر خوزستان:

۲ کشتی حامل گندم به بندر امام خمینی(ره) رسیدند

اهواز – ایرنا – مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت:۲ فروند کشتی اقیانوس پیما حامل گندم روز دوشنبه به بندر امام خمینی (ره) رسیدند.

امید جهان نژادیان روز دوشنبه ، افزود: این ۲ کشتی  هرکدام حامل ۶۸هزار تن و در مجموع ۱۳۶هزار تن گندم هستند.
وی گفت: یکی از این کشتی‌ها در اسکله غلات بندر امام خمینی (ره) در حال تخلیه است و کشتی دیگر فردا سه‌شنبه برای شروع عملیات تخلیه در اسکله پهلو می‌گیرد.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان در ادامه افزود: با ورود این ۲ کشتی حامل گندم ، تعداد کشتی ها ورودی به بندر امام خمینی (ره) در سال جاری به ۱۱ فروند و مجموع محموله‌های گندم آنان به ۷۳۶هزار تن رسید.
جهان نژادیان با اشاره به اینکه غلات مورد نیاز کشور به صورت انحصاری توسط شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران انجام می شود افزود: واردات گندم، شکر، روغن خام خوراکی و برنج برعهده این شرکت است.
پارسال حدود ۱.۵میلیون تن گندم از طریق بندر امام خمینی(ره) به کشور وارد و به نقاط مختلف کشور منتقل شد.
حدود ۸۵ درصد حجم غلات و نهاده‌های دامی و طیور مورد نیاز کشور از طریق بندر امام خمینی (ره) وارد کشور می‌شود.
پارسال حدود ۱۳.۷میلیون تن کالای اساسی و نهاده‌های دامی و طیور در بندر امام خمینی(ره) تخلیه شد.
پیش بینی شده امسال واردات گندم به کشور با توجه خشکسالی بی سابقه در پنج دهه گذشته ، به ۶ میلیون تن برسد که بیشتر آن از طریق بندر امام خمینی (ره) وارد کشور خواهد شد.
بندر امام خمینی(ره) با ظرفیت سالانه ۵۰میلیون تن تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی وغیرنفتی، دومین بندر بزرگ و راهبردی کشور پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان است.
از ابتدای سال جاری تا ۲۰ تیرماه در مجموع چهار میلیون و ۸۵۸هزار تن کالاهای اساسی (غلات و نهاده‌های دامی )در بندر امام خمینی (ره) تخلیه شده است.

منبع: ایرنا