عصر خوزستان: دزفول- ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: روند کاهشی بیماری کووید ۱۹ در دزفول و شمال خوزستان از سه هفته پیش متوقف شده و اکنون با یک روند افزایشی مواجه هستیم. علی قمیشی روز سه شنبه در گفت و گوی رادیویی گفت: این روند افزایشی ملایم است و وضعیت بحرانی نیست ولی اگر موازین بهداشتی را […]

عصر خوزستان:

روند ابتلا به کرونا در دزفول افزایشی شد

دزفول- ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: روند کاهشی بیماری کووید ۱۹ در دزفول و شمال خوزستان از سه هفته پیش متوقف شده و اکنون با یک روند افزایشی مواجه هستیم.

علی قمیشی روز سه شنبه در گفت و گوی رادیویی گفت: این روند افزایشی ملایم است و وضعیت بحرانی نیست ولی اگر موازین بهداشتی را رعایت نکنیم ممکن است با وضعیت بحرانی و شدت یافته مواجه شویم.
وی به افزایش موارد سرپایی و بستری در بیمارستان بزرگ دزفول اشاره کرد و افزود: باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شرایط را کنترل کنیم تا به وضعیت وخیم چند ماه پیش دچار نشویم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول به تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان بزرگ این شهرستان اشاره نکرد ولی گفت: آمار بیماران نصف وضعیت قبلی است.
وی افزود: در حال حاضر وضعیت کرونا در دزفول بحرانی نیست ولی خوب هم نیست، اگر وضعیت بستری و درمان‌های سرپایی بیشتر شود تعداد مرگ و میرها هم افزایش می‌یابد.
قمیشی درخصوص واکسیناسیون نیز گفت: در حال حاضر ۲ مرکز تجمیعی، یک مرکز خودرویی و برخی  مراکز جامع سلامت در دزفول  اقدام به واکسیناسیون شهروندان علیه کرونا  می کنند، برای جلوگیری از تجمع مردم و بهتر شدن روند در صدد هستیم در روزهای آتی هم مرکز تجمیعی واکسیناسیون را افزایش دهیم و هم بعضی از مراکز جامع سلامت را وارد  مدار کنیم. 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: افراد بالای ۵۰ سال هم می‌توانند واکسن را دریافت کنند به همین دلیل در حال افزایش مراکز هستیم تا واکسیناسیون در کمترین زمان و بدون تجمع انجام شود.
وی درخصوص کرونا دلتا نیز گفت: عملا تشخیص نوع ویروس اهمیت زیادی در اصل موضوع ندارد و دستورالعمل‌ها یکی است، تنها تفاوت در سرعت انتقال ویروس است.

قمیشی افزود: موارد مشکوک کرونا دلتا را به تهران ارسال کردیم که در بین بیماران بیمارستان دزفول موردی از ابتلا به کرونا دلتا مشاهده نشده است. 
وی اضافه کرد: باید آمار واکسیناسیون به ۷۵ یا ۸۰ درصد برسد تا بتوانیم بگوئیم چرخه انتقال ویروس تا حدودی محدود شده است زیرا در حال حاضر برخی افراد دریافت کننده واکسن به نوع خفیف بیماری مبتلا شده اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه همه افراد حتی بعد از واکسیناسیون نیز باید ماسک بزنند، گفت: ممکن است حتی بعد از واکسیناسیون، ویروس وارد بدن فرد شود و ناقل باشد.
وی افزود: با توجه به استقبال خوب مردم از واکسیناسیون و پیگیری‌هایی که از طریق وزارت بهداشت انجام شد تعداد واکسن‌ها را بیشتر کردیم و امیدواریم با این اقدامات نزدیک به شرایط عادی زندگی را ادامه دهیم.

شهرستان دزفول در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارد.

منبع: ایرنا