عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – رییس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر گفت : امسال با پایش های صورت گرفته از آشیانه های لک لک در این شهرستان ، هشت آشیانه فعال شناسایی شد . بهروز نجاتی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اهمیت سرشماری سالانه و حفاظت از آشیانه […]

عصر خوزستان:

هشت آشیانه لک لک سفید در شوشتر شناسایی شد

اهواز – ایرنا – رییس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر گفت : امسال با پایش های صورت گرفته از آشیانه های لک لک در این شهرستان ، هشت آشیانه فعال شناسایی شد .

بهروز نجاتی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اهمیت سرشماری سالانه و حفاظت از آشیانه های لک لک سفید، به عنوان یک گونه جوجه آور کمیاب در ایران بیان کرد : امسال با پایش و سرشماری از آشیانه های لک لک سفید توسط کارشناسان این اداره و دوستداران محیط زیست در حوزه‌ شهرستان ، هشت آشیانه فعال و یک آشیانه غیرفعال شناسایی شده و این درحالی است که در سال ٩٨ تعداد آشیانه های فعال شهرستان پنج آشیانه بوده است.

وی افزود : از این تعداد آشیانه ، پنج آشیانه در شهر عرب حسن و اطراف تالاب عرب حسن ، یک آشیانه در روستای زهوآباد ، یک آشیانه در روستای لنگر ، یک آشیانه در روستای ملکی و یک آشیانه غیرفعال در روستای شعیب نبی قرار دارند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر ادامه داد : این آشیانه ها همگی بر روی دکل های مخابرات و اپراتورهای تلفن همراه قرار گرفته اند وبا توجه به واکنش مثبت جوجه ها پس از بلوغ به ساخت آشیانه در کنار والدین ، در صورت تعامل و همکاری بیشتر اداره مخابرات و گروه ها و سازمان های متولی می‌توان با ساخت و تجهیز شرایط ساخت آشیانه در کنار این دکل‌ها تعداد این آشیانه ها را افزایش داد.

به گزارش ایرنا لک لک سفید (حاجی لک لک) ۱۰۲ سانتیمتر طول دارد و در زمره بزرگترین پرندگان کنار آبزی (خشکی – آبزی) است که رنگ آمیزی پرو بال آن به گونه‌ای است که از سایر پرندگان سفید ، متمایز می‌شود و نر و ماده همشکل و به رنگ‌های سیاه و سفید دیده می‌شود.

منبع: ایرنا