عصر خوزستان: آبادان – ایرنا – رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: سه نفر در آبادان، یک نفر در خرمشهر و یک نفر در شادگان در ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند. به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی آبادان دکتر شکراله سلمان‌زاده سه‌شنبه اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵۴ […]

عصر خوزستان:

کرونا جان پنج نفر را در جنوب غرب خوزستان گرفت

آبادان – ایرنا – رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: سه نفر در آبادان، یک نفر در خرمشهر و یک نفر در شادگان در ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی آبادان دکتر شکراله سلمان‌زاده سه‌شنبه اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵۴ مورد جدید کرونا در این منطقه شناسایی شد که شامل ۸۸ نفر در آبادان، ۴۱ نفر در خرمشهر و ۲۵ نفر در شادگان می باشند.

وی افزود: از ۱۵۴ مورد جدید کرونایی شناسایی شده در منطقه جنوب غرب خوزستان تعداد ۱۳۴ نفر به صورت سرپایی خدمات درمانی دریافت و در منزل قرنطینه شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: در روز گذشته ۳۴ بیمار در بیمارستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان بستری شدند و ۲۲ نفر پس از بهبودی از بیمارستان مرخص شدند. هم‌اکنون ۲۰۲ بیمار کرونایی در چهار بیمارستان جنوب غرب خوزستان بستری هستند.

سلمان‌زاده با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک گفت: آمار مبتلایان به کرونا در جنوب غرب خوزستان همچنان سه رقمی است و شهروندان باید با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مانع از گسترش بیماری شوند.

وی اظهار داشت:تاکنون ۱۰ درصد از گروه‌های هدف در جنوب غرب خوزستان در مقابل ویروس کرونا واکسینه شدند که تا رسیدن به نقطه مطلوب واکسیناسیون ۷۰ درصدی جمعیت ۵۰ سال به بالا فاصله زیادی داریم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان از مردم خواست پس از دریافت پیامک به مراکز تزریق واکسیناسیون در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان مراجعه کنند و به شایعات در خصوص تزریق واکسن توجه‌ نکنند.

۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲ خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره‌مند هستند.

منبع: ایرنا