عصر خوزستان: اهواز -ایرنا- فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شرایط سخت و بحرانی در کنار مردم است و از تمام ظرفیت های لازم برای خدمت‌رسانی به مردم خوزستان استفاده خواهد کرد. به گزارش ایرنا سرتیپ پاسدار حسن شاهوارپور عصر سه شنبه در حاشیه آبگیری تانکرهای سپاه خوزستان و اعزام به […]

عصر خوزستان:

سپاه برای خدمت‌رسانی به مردم خوزستان از تمام ظرفیت استفاده می کند

اهواز -ایرنا- فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شرایط سخت و بحرانی در کنار مردم است و از تمام ظرفیت های لازم برای خدمت‌رسانی به مردم خوزستان استفاده خواهد کرد.

به گزارش ایرنا سرتیپ پاسدار حسن شاهوارپور عصر سه شنبه در حاشیه آبگیری تانکرهای سپاه خوزستان و اعزام به مناطق کم‌آب، اظهار داشت : درپی مشکلاتی که در حوضه آب استان خوزستان ایجاد شد، سپاه نیز مانند همیشه در چنین شرایطی وارد میدان شده و ارسال تانکرهای آب‌رسانی به این مناطق را در دستور کار قرار داده است .

وی افزود: در حال حاضر در گروه اول، تانکرها برای اعزام به مناطق کم‌آب بخصوص دشت آزادگان آماده اند و ۳۰ دستگاه تانکر آبرسانی با بیش از ۵۰۰ هزار لیتر در روز پیش بینی شده است .

فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان ادامه داد: همچنین گروهی دیگر از تانکرها در مسیر خوزستان است تا بتوانیم آب را با حجم بالاتری به مردم دچار تنش آبی خوزستان برسانیم.

وی تصریح کرد: گرمای هوا مشکلات مردم برخی مناطق استان را ۲چندان کرده و امید است با آبرسانی به این مناطق بتوانیم بخشی از مشکلات آنها را برطرف و از تلف شدن دام های آن ها جلوگیری کنیم.

سرتیپ پاسدار شاهوارپور بیان کرد: یکی از مسائلی که دولت نیز در خوزستان به صورت جدی آن را دنبال می‌کند، افزایش دبی رودخانه است که در حال حاضر  این کار به خوبی انجام شده اما برخی از نقاط با فرسودگی لوله مواجه هستند که در این زمینه نیز  به آب و فاضلاب خوزستان کمک شد و لوله گذاری در حال انجام است که می‌تواند بخش دیگری از مشکلات کم آبی مناطق را برطرف کند.

سپاه و بسیج پیشتاز آبرسانی به مناطق کم برخوردار 

همچنین استاندار خوزستان در این بازدید اظهار داشت: در شرایط کنونی که بحران تنش آبی به شدت روی آب شرب، آب دام، محیط زیست، تالاب‌ها و کشاورزی تأثیرگذار بوده است  تلاش فراوانی از سوی مسئولان ملی و استانی صورت گرفته است.

قاسم سلیمانی دشتکی افزود: سپاه و بسیج نیز در این شرایط مانند گذشته در صف اول امدادرسانی بودند همانگونه که در بحث مقابله با ویروس کرونا بسیج و سپاه تلاش‌های فراوانی داشتند.

وی تصریح کرد:قرارگاه شهید سلیمانی با محور سپاه و بسیج خدمات ارزشمندی را در پیشگیری از کرونا داشتند و اکنون نیز در بحران تنش آبی از روزهای اولیه در بازسازی برخی از ایستگاه های آبرسانی و در آبرسانی سیار کمک های شایانی داشتند.

استاندار خوزستان ادامه داد: آبرسانی برای آب شرب و دام ها از اولویت ها برای خدمت به مردم بود که این اقدام به صورت انقلابی انجام شده است.

وی گفت: جادارد از مجموعه سپاه و بسیج برای تمامی خدمات خالصانه و انقلابی که در زمینه کمک به دولت و خدمت به مردم داشتند، صمیمانه قدردانی کنیم .

تانکرهای آبرسانی استان ها در مسیر خوزستان 

مسوول آماد و پشتیبانی سپاه ولی عصر(عج) خوزستان نیز در خصوص اعزام تانکرهای آب رسانی سپاه به مناطق کم آب خوزستان با دستور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در پی خشکسالی امسال و موضوع کم‌آبی در استان، باتوجه به دستور فرمانده کل سپاه برای کمک رسانی به مردم، تعدادی تانکر از استان‌های مختلف به خوزستان اعزام شده اند که در ۲ مرحله به دشت آزادگان اعزام می شوند.

سرهنگ پاسدار دیناری افزود: در مرحله نخست روزانه حدود ۵۰۰ هزار لیتر آب به مناطق استان خوزستان بخصوص دشت آزادگان، هویزه و سوسنگرد آبرسانی می شود و پیش از این نیز از ۱۸ روز پیش به دستور فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان ۱۰ تانکر در حال آبرسانی به این مناطق هستند.

بخشی از روستاها و مناطق حاشیه‌ای خوزستان به دلیل خشکسالی و کمی بارش ، با مشکل کم آبی و بی آبی روبه‌رو هستند.

پیش از این بسیج سازندگی سپاه خوزستان آبرسانی به مناطقی از شهرستان هویزه و چند شهر و روستای دیگر استان را با تانکر آغاز کرد و این خدمت رسانی تا برقراری آب پایدار در این مناطق ادامه دارد.

منبع: ایرنا