عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – سخنگوی صنعت برق جنوب غرب کشور گفت: رکورد مصرف برق امسال در خوزستان در سه روز آخر تیر ۱۴۰۰ شکسته شد. کیومرث زمانی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در روزهای سه‌شنبه تا پنجشنبه (۲۹ تا ۳۱ تیر) رکورد مصرف برق در شبکه برق منطقه‌ای خوزستان  در […]

عصر خوزستان:

رکورد شکنی مصرف برق خوزستان در سه روز پایانی تیرماه

اهواز – ایرنا – سخنگوی صنعت برق جنوب غرب کشور گفت: رکورد مصرف برق امسال در خوزستان در سه روز آخر تیر ۱۴۰۰ شکسته شد.

کیومرث زمانی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در روزهای سه‌شنبه تا پنجشنبه (۲۹ تا ۳۱ تیر) رکورد مصرف برق در شبکه برق منطقه‌ای خوزستان  در امسال سه بار متوالی شکسته شد و رکوردهای جدیدی به ثبت رسید.
وی افزود: روز سه‌شنبه رکورد مصرف به هشت هزار و ۱۸۷ مگاوات، روز چهارشنبه هشت هزار و ۳۰۰ مگاوات و در روز پنجشنبه رکورد هشت هزار و ۴۸۹ مگاوات در شبکه به ثبت رسید.
معاون برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای خوزستان ادامه داد: همزمانی دمای بالا ۵۱ درجه به ویژه در آخرین روز تیر، با رطوبت بالا که سبب افزایش تصاعدی دمای احساسی می‌گردد، دلیل افزایش مصرف برق و این رکورد زنی پیاپی بود.
زمانی افزود: این رکوردهای مصرف برق در شرایطی رخ داده که بار مصرف برق صنایع سنگین در خوزستان حدود یک هزار مگاوات محدود شده بود و تنها مجاز بودند که از شب تا صبح که مصرف شبکه کاهش پیدا می‌کند، به تولید محصول (به ویژه محصولات فلزی و سیمانی) بپردازند.

رکورد مصرف ۸۵ درصدی برق توسط مشترکان خانگی

وی ادامه داد: رکورد ثبت شده اخیر در روز پنجشنبه ۳۱ تیر، ساعت ۱۳ رخ داد که به دلیل محدودیت صنایع ، تعطیلی ادارات و بانک ها ، ۸۵ درصد توسط مشترکان خانگی مصرف شد.
زمانی گفت: با توجه به پیش بینی دمای بالای ۵۰ درجه در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری، از هم استانی های و نیز مردم استان کهگیلویه و بویراحمد تقاضا می شود همانند سابق با همکاری و مدیریت مصرف برق، در عبور بی خطر از تابستان گرم و شرجی امسال، و حفظ پایداری شبکه، صنعت برق را  همراهی کنند.
بر اساس این گزارش، پیش از این پیک مصرف شبکه برق خوزستان در امسال برای دومین بار در روز جمعه ۱۱تیر در دمای ۵۱ درجه با رکورد مصرف هشت هزار و ۱۴۱ مگاوات شکسته شده بود.

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، ۲ استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را زیرپوشش دارد.

منبع: ایرنا