عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی گفت: کاهش کم‌ تحرکی مردم استان یک امر بسیار مهم و نیازمند تعاملات بین بخشی است. به گزارش ایرنا افشین ملایی روز شنبه در مجمع انتخاب رییس هیات ورزش های همگانی خوزستان در اهواز اظهار داشت: اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان نمی‌تواند به تنهایی در […]

عصر خوزستان:

کاهش کم‌ تحرکی در خوزستان نیازمند تعاملات بین بخشی است

اهواز – ایرنا – رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی گفت: کاهش کم‌ تحرکی مردم استان یک امر بسیار مهم و نیازمند تعاملات بین بخشی است.

به گزارش ایرنا افشین ملایی روز شنبه در مجمع انتخاب رییس هیات ورزش های همگانی خوزستان در اهواز اظهار داشت: اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان نمی‌تواند به تنهایی در کاهش کم‌تحرکی بیش از پنج میلیون شهروند استان موفق باشد مگر اینکه استانداری، آموزش و پرورش، نیروهای مسلح، جامعه کارگری و … هم باید پای کار باشند.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۲ درصد از مرگ و میرهای کشور به دلیل بیماری‌هایی است که ریشه در کم‌تحرکی دارند افزود: این یک هشدار جدی برای ورزش کشور است، متاسفانه سبک زندگی مردم ایران به سمت کم‌ تحرکی بوده که نتیجه آن اضافه وزن و چاقی است.

رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی گفت: ما در یک سال گذشته تلاش کردیم که ورزش همگانی به عنوان اولویت اول وزارت ورزش و جوانان قرار بگیرد و گام‌های خوبی برداشتیم. همچنین تعامل بسیار خوبی با مدیران کل ورزش و جوانان داشته و بر اهمیت ورزش همگانی و ورزشی بیش از پیش تاکید و اصرار داشتیم.

ملایی ادامه داد: با دستگاه‌های مختلف کشور که در ارتباط با سلامت و تندرستی مردم هستند تعامل بسیار خوبی برقرار کردیم ، همچنین تفاهم‌ نامه‌های خوبی را با دستگاه‌های مختلف تنظیم کردیم و در سال جاری به دنبال اجرایی کردن آنها هستیم.

وی گفت: باید به دانش روز برای تغییر سبک زندگی و رفتار مردم دسترسی پیدا کنیم که خوشبختانه این دانش وجود دارد اما تا زمانی که این دانش در زیرساخت‌های منابع انسانی و فرآیندهای اجرایی ما جاری نشود، تاثیرگذاری لازم را در حوزه ورزش همگانی به دست نخواهیم آورد.

وی افزود: آمادگی لازم برای پشتیبانی از برنامه‌های هیات ورزش همگانی خوزستان در مسیر تحقق اهدافشان را خواهیم داشت همچنین در حوزه آموزش کمک حال آنها خواهیم بود. از رییس جدید هیات تقاضا داریم همچون گذشته تعامل خود را با اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان حفظ کند.

رییس فدراسیون ورزش های همگانی گفت: این اراده و عزم در اداره‌ کل ورزش و جوانان و هیات خوزستان وجود دارد که در مسیر تندرستی گام بردارد. این استان به دلیل شرایط پیچیده جغرافیایی نیاز به توجه ویژه دارد و ما آماده‌ایم که برنامه‌های توسعه ورزش همگانی خوزستان را در اولویت قرار داده و پشتیبانی لازم را انجام دهیم.

مجمع انتخاب رییس هیات ورزشهای همگانی خوزستان امروز شنبه برگزار شد و رضا باقری برای چهار سال هدایت این هیات را برعهده گرفت.

منبع: ایرنا