عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – معاون عمرانی فرماندار دشت آزادگان گفت: ۲۰ مخزن برای تامین آب شرب دام سبک در روستاهای این شهرستان تامین و مستقر شد. سعید عوده زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد:  این تعداد مخزن با همت شرکت آبفا ، سپاه و پیگیری فرمانداری دشت […]

عصر خوزستان:

تهیه ۲۰ مخزن برای تامین آب شرب دام سبک روستاهای دشت آزادگان

اهواز – ایرنا – معاون عمرانی فرماندار دشت آزادگان گفت: ۲۰ مخزن برای تامین آب شرب دام سبک در روستاهای این شهرستان تامین و مستقر شد.

سعید عوده زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد:  این تعداد مخزن با همت شرکت آبفا ، سپاه و پیگیری فرمانداری دشت آزادگان تامین شد.

وی افزود: این مخازن به منظور تامین آب شرب دام سبک در روستاهای دور دست شهرستان از جمله شریعه ، نبعه بیت کوصر، دحیمی ، ام دبس تهیه شده است.

وی گفت: این تعداد مخزن به اندازه‌های پنج و ۱۰ هزار لیتری با همکاری ستاد فرمان امام (ره) تحویل شهرستان دشت آزادگان شده است.

عوده زاده با اشاره به اینکه برای رفع مشکلات آبرسانی تلاش داریم تا نواقص فنی و تاسیسات آبرسانی را برطرف کنیم افزود: از جمله اقداماتی که برای رفع مشکلات آبرسانی در این مناطق انجام گرفت تقویت فشار و بهسازی تاسیسات آبرسانی قدرت آباد مسیر بخش بستان این شهرستان با تامین ۲ دستگاه الکتروموتور و ۲ دستگاه پمپ بوده است؛ این تاسیسات آب روستاهای اطراف این بخش را تامین می‌کند.

معاون عمرانی فرمانداری دشت آزادگان افزود: از دیگر اقداماتی که در این راستا مد نظر است لایروبی رودخانه مچریه است که ۲ دستگاه بیل مکانیکی برای لایروبی این رودخانه به کار گرفته شده است. همچنین ۲ دستگاه تانکر آبرسان برای آبرسانی به مردم روستای مچریه در نظر گرفته شده است.

شهرستان دشت آزادگان در غرب خوزستان ، آب مورد نیاز خود را از رودخانه کرخه و شاخه‌های متعدد این رودخانه دریافت می‌کند که به دلیل کاهش آورد آب سد کرخه، آب این رودخانه نیز بسیار کاهش یافته است.

کشاورزان و دامداران این شهرستان با مشکل کمبود آب روبه رو هستند و خسارت زیادی به آنها وارد شده است.

طبق مصوبه دولت خسارت خشکسالی به دامداران و کشاورزان این مناطق پرداخت می‌شود.

مردم شهرستان دشت آزادگان در پی خشکسالی و تنش آبی در این شهرستان و به دلیل وضعیت نگران کننده دام و زمین‌های کشاورزی خود اعتراضاتی را داشتند.

منبع: ایرنا