عصر خوزستان: دزفول- ایرنا- نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعتراض کشاورزان نسبت به چالش کم آبی و خشکسالی گفت: انتقال آب از سرچشمه‌های کارون امری غیرکارشناسی بود. به گزارش ایرنا، سیداحمد آوایی عصر شنبه در دومین گردهمایی و نشست هم اندیشی سران  بختیاری کوی طالقانی و مدرس در سالن جلسات ناحیه مقاومت […]

عصر خوزستان:

نماینده دزفول: انتقال آب از سرچشمه‌های کارون غیرکارشناسی بود

دزفول- ایرنا- نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعتراض کشاورزان نسبت به چالش کم آبی و خشکسالی گفت: انتقال آب از سرچشمه‌های کارون امری غیرکارشناسی بود.

به گزارش ایرنا، سیداحمد آوایی عصر شنبه در دومین گردهمایی و نشست هم اندیشی سران  بختیاری کوی طالقانی و مدرس در سالن جلسات ناحیه مقاومت بسیج دزفول به دیدار خود با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اشاره کرد و افزود: کلانتری از مخالفان طرح‌های انتقال آب معتقد است اگر انتقال در حد آب آشامیدنی و بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ مترمکعب باشد، مشکلی پیش نمی‌آید اما اگر آب برای مصارف کشاورزی و صنعت منتقل شود دچار بحران می‌شویم.
آوایی گفت: در نشست با سازمان آب و برق نیز اعلام کردم رهاسازی آب از آبان‌ماه تا اسفندماه بی‌تدبیری بود و باید کار کارشناسی انجام می‌شد.
وی با بیان اینکه برای انتقال آب بارش ۱۰۰ سال گذشته باید بررسی می‌شد، وظیفه خود را دفاع از مردم دانست و افزود: اگر از حق مردم دفاع نکنم جنایت کرده‌ام زیرا نماینده کل مردم هستم. 
نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ امضا یا رایی به نفع شخصی خودم ندادم؛ فقط به فکر منافع مردم بودم.
وی ادامه داد: سد بختیاری قرار بود سال ۷۱ راه اندازی شود که اگر ساخته می‌شد با سیل و خشکسالی مواجه نمی‌شدیم؛ این سد با ذخیره آب مشکل آب کشاورزی، صنعت و شرب را در ۵۰ سال آینده تامین می‌کرد.

آوایی با بیان اینکه وزارت نیرو در ساخت سد بختیاری کوتاهی کرده است، اظهارداشت: ۲۰۰ جلسه برای رفع مشکلات مردم در حوزه کشاورزی برگزار شده است.
وی با تاکید بر لزوم مبارزه با فساد در دولت افزود: همواره از حقوق مردم دفاع کرده و با مسوولان مقصر برخورد می‌کنم.

سران طوایف بختیاری دزفول : خط ما از صف برهم زنندگان امنیت جدا است

سران طوایف بختیاری نیز در این گردهمایی گفتند:  صف ما از اغتشاشگران و برهم زنندگان نظم جامعه جدا است.

امیرحسین پازن یکی از سران بختیاری دزفول نیز در این گردهمایی با بیان اینکه نیروهای سپاه خدمتگزاران مردم هستند، گفا: شیشه شکستن و آتش زدن لاستیک کاری درستی نیست و لازم است مسوولان در این زمینه برنامه ریزی و مردم را راهنمایی کنند.

 علی شاه حفیظی یکی دیگر از سران بختیاری نیز گفت: هیچ رسانه و قدرت شرق و غربی نمی تواند بختیاری ها را از انقلاب جدا کند چرا که شهدای زیادی در دفاع از حرم و جنگ تحمیلی تقدیم کرده‌اند.

وی افزود: اگر مقام معظم رهبری امر کنند جان و مال خود را در برابر کشور و انقلاب فدا می‌کنیم؛ هرکس بخواهد خدشه ای به انقلاب وارد کند، مدیون شهدا است.

شاه حفیظی بیان کرد: مردم خوزستان قشری کشاورز و دامدار و نیازمند آب هستند، به علت ناکارآمدی برخی مسوولان، عده ای از جوانان تحت تاثیر فضای مجازی قرار گرفتند و به خیابان آمدند. 

وی از بختیاری‌ها خواست مواظب فرزندانشان باشند تا مورد سوء استفاده دشمن قرار نگیرند.

امیری محمدوند نیز با بیان بسیاری از افرادی که در تجمع ها شرکت کردند، ساکن مدرس و کوی طالقانی نبودند، گفت: این نشست باید برای جوانان برگزار شود تا مشکلات خود را بیان کنند و برای رسیدگی به مطالبات به کف خیابانها نیایند.

 مسلم فرخوند یکی از جوانان حاضر در این نشست نیز حضور سران بختیاری در بین اعضای شورای تامین را نشانه امنیت و دلگرمی دانست و گفت: ایل بختیاری در بدو اسلام از اولین کسانی بودند که ولایت علی بن ابی طالب را پذیرفتند و در دوره انقلاب از فرمایشات ولایت فقیه تخطی نکردند و امروز هم مطیع رهبر هستند.

وی افزود: همه افرادی که در تجمع های خیابانی دستگیر شدند زیر۲۵ سال سن داشتند که برای آنها رافت اسلامی را خواستاریم.

این جوان به بیان مشکلات اهالی مدرس پرداخت و از مسوولان خواست اهالی این منطقه را در امور شهر دخالت دهند چراکه این امر موجب رابطه خوب و قانونمندی در جامعه می‌شود.

عسکری یکی دیگر از سران بختیاری دزفول نیز گفت: بختیاری ها همواره استکبارستیز بوده‌اند و باید ریشه یابی کنیم که چرا برخی افراد مناطق حاشیه‌ای و شهرهای اطراف برای حرکات ساختارشکنانه مورد سواستفاده قرار می‌گیرند.

فرمانده ناحیه مقاومت دزفول نیز با قدردانی از حضور سران بختیاری در این نشست گفت: امیدواریم با همفکری و اتحاد امور را پیگیری کنیم.
سرهنگ لیلی زادهاز افرادی که در شب های گذشته برای برقراری امنیت و آرامش نسبی در شهرستان کمک کردند قدردانی کرد.

منبع: ایرنا