عصر خوزستان: آبادان – ایرنا – رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: تنها ۴۰ درصد از شهروندان ساکن در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان در منطقه جنوب غرب خوزستان پروتکل‌ها و شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند. به گزارش ایرنا دکتر شکر الله سلمان زاده سه‌شنبه  درگفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: عادی انگاری شهروندان در جنوب […]

عصر خوزستان:

میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جنوب غرب خوزستان به ۴۰درصد کاهش یافت

آبادان – ایرنا – رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: تنها ۴۰ درصد از شهروندان ساکن در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان در منطقه جنوب غرب خوزستان پروتکل‌ها و شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

به گزارش ایرنا دکتر شکر الله سلمان زاده سه‌شنبه  درگفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: عادی انگاری شهروندان در جنوب غرب خوزستان باعث کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در منطقه شده و این امر تعداد ابتلا و بستری بیماران کرونایی را صعودی کرده است.
وی استفاده از ماسک،  شست و شوی مکرر دست‌ها،  تهویه مناسب و اجتناب از حضور در مکان‌های عمومی و پر ازدحام را مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از ابتلا به کووید ۱۹ عنوان کرد و افزود:هم اکنون شاهد افزایش میزان بستری بیماران کرونایی در منطقه جنوب غرب خوزستان هستیم.

سلمان‌زاده همچنین اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته  ۱۱۶ بیمار در آبادان، ۷۳ نفر در خرمشهر و ۶۷ بیمار جدید کرونایی در شادگان شناسایی شدند که از این تعداد  ۲۳۶ نفر  به صورت سرپایی خدمات درمان دریافت کردند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان تعداد بیماران بستری در چهار بیمارستان در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان را ۲۰۲ نفر اعلام کرد و افزود:در روز گذشته ۴۵ بیمار در بیمارستان‌های منطقه بستری و ۳۰ نفر پس از بهبودی از بیمارستان مرخص شدند.

 شهرستان‌های شادگان، خرمشهر و آبادان در جنوب غرب خوزستان زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشکده علوم پزشکی آبادان قرار دارند.

منبع: ایرنا