عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – شیخ المشایخ شادگان گفت: حل مشکلات شهرستان شادگان نیازمند نگاه ویژه دولت است و انتظار داریم این موضوع در اولویت قرار گیرد. شیخ رضا آل ناصر سه شنبه  در حاشیه نشست بررسی مشکلات شهرستان شادگان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کارهایی  زیادی در شهرستان انجام […]

عصر خوزستان:

حل مشکلات شادگان نیازمند نگاه ویژه دولت است

اهواز – ایرنا – شیخ المشایخ شادگان گفت: حل مشکلات شهرستان شادگان نیازمند نگاه ویژه دولت است و انتظار داریم این موضوع در اولویت قرار گیرد.

شیخ رضا آل ناصر سه شنبه  در حاشیه نشست بررسی مشکلات شهرستان شادگان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کارهایی  زیادی در شهرستان انجام شده اما  کافی نیست لذا از مسئولان تقاضا دارم که مشکل آب و دیگر مشکلات شهرستان را حل کنند تا جوانان به اشتغال بپردازند.

وی افزود: اگرچه اقدامات  خوبی از قبیل آسفالت، برق و گازرسانی در شهرستان انجام شده اما جوابگوی مردم نیست لذا از مسئولان استان، نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و استاندار  درخواست می‌کنیم به صورت ویژه به شادگان نگاه کنند.

آل ناصر گفت: تاکنون اعتباری بالغ بر ۱۳ هزار میلیارد ریال به خوزستان تخصیص داده شده که امیدواریم از این اعتبار رقم خوبی برای شادگان تخصیص یابد.

شادگان یکی از مراکز عمده تولید انواع خرما با بیش از ۵۷هزار هکتار اراضی قابل کشت است استعمران، گنطار ، بریم، برحی، اشگر از انواع خرمای تولید در این شهرستان است. 

شهرستان شادگان در جنوب خوزستان در انتهای حوضه رودخانه مارون- جراحی قرار دارند.این شهرستان یکی از مراکز کشاورزی قدیم و از تولیدکنندگان عمده محصولات به ویژه خرما در خوزستان است.

گندم، انواع سبزیجات، بامیه و خرما عمده‌ ترین محصولات کشاورزی شادگان می باشند.

منبع: ایرنا