عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – مدیرکل سیاسی استانداری خوزستان گفت: مجموعه حاکمیت بنا دارد که حداکثر خدمتگزاری در شهرستان‌های استان از جمله شادگان را به نمایش بگذارد. به گزارش ایرنا حبیب اله فضل اله پور روز سه شنبه در نشست با مسئولان و بزرگان شادگان در محل فرمانداری این شهرستان با بیان اینکه رسیدگی […]

عصر خوزستان:

دولت به دنبال خدمتگزاری در شهرستان شادگان است

اهواز – ایرنا – مدیرکل سیاسی استانداری خوزستان گفت: مجموعه حاکمیت بنا دارد که حداکثر خدمتگزاری در شهرستان‌های استان از جمله شادگان را به نمایش بگذارد.

به گزارش ایرنا حبیب اله فضل اله پور روز سه شنبه در نشست با مسئولان و بزرگان شادگان در محل فرمانداری این شهرستان با بیان اینکه رسیدگی به مشکلات شهرستان شادگان در اولویت قرار دارد اظهار داشت: مجموعه اقداماتی که توسط دولت در جهت رفاه عمومی انجام شده باید بازگو شود.
 
وی با اشاره به مهمترین فعالیت های دولت در شادگان افزود: تاکنون حدود ۱۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال توسط هیات دولت به خوزستان تخصیص داده شد که سهم شادگان هم از این بودجه قابل توجه است.

مدیرکل سیاسی استانداری خوزستان گفت: بر اساس مصوبه هیات وزیران در راستای مدیریت خشکسالی و جبران کمبود منابع آبی خوزستان اعتباراتی همچون اختصاص مبلغ چهار هزار میلیارد ریال به صورت تملک دارایی سرمایه‌ای به منظور جلوگیری از پیشروی آب دریا در اراضی کشاورزی و نخلستانها در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: همچنین مبلغ ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به صورت هزینه ای به منظور پرداخت مانده مطالبات کشاورزان ناشی از خسارات وارده به اراضی کشاورزی استان و مبلغ چهار هزار میلیارد ریال به صورت تملک دارایی سرمایه ای به منظور اجرای پروژه های تامین آب، آبرسانی روستایی و عشایری و مقابله با تنش آب شرب اختصاص داده شد.

فضل اله پور گفت: مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال به صورت تملک دارایی سرمایه ای برای آبیاری نهالکاری های سنواتی در کانون های بحرانی گرد و غبار و مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال به صورت تملک دارایی سرمایه‌ای برای مبارزه با آفات و بیماری جنگل‌های شمال خوزستان در نظر گرفته شد.

وی افزود: اختصاص مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال به صورت هزینه ای برای تامین علوفه و آب دام های سنگین برای جبران خسارت وارده به این نوع دام ها از دیگر مصوبات هیات وزیران در تاریخ ۲۷ تیرماه سال جاری است.

مدیرکل سیاسی استانداری خوزستان گفت: طبق مصوبه هیات وزیران، وزارتخانه‌های نیرو و جهاد کشاورزی مکلف هستند حداقل ۱۵ درصد اعتبارات در نظر گرفته شده برای پروژه های استان را منظور نمایند.

وی افزود: حضور ما در شادگان به عنوان مجریان برنامه های  دولت در جهت رفع مشکلات مردم این شهرستان است و این پیگیری ها به شکل ادواری در استان دنبال می شود تا مشکلات مردم را را برطرف کنیم.

در پایان این نشست از کارخانه آسفالت سازی شادگان که وارد مدار تولید شده بازدید به عمل آمد.

شادگان یکی از مراکز عمده تولید انواع خرما با بیش از ۵۷هزار هکتار اراضی قابل کشت است استعمران، گنطار ، بریم، برحی، اشگر از انواع خرمای تولید در این شهرستان است. 

شهرستان شادگان در جنوب خوزستان در انتهای حوضه رودخانه مارون- جراحی قرار دارند.این شهرستان یکی از مراکز کشاورزی قدیم و از تولیدکنندگان عمده محصولات به ویژه خرما در خوزستان است.

گندم، انواع سبزیجات، بامیه و خرما عمده‌ ترین محصولات کشاورزی شادگان می باشند.

منبع: ایرنا