عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خوزستان گفت: ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای خشکسالی و تنش آبی در خوزستان ابلاغ و اختصاص یافته است. به گزارش ایرنا حبیب اله فضل اله پور روز یکشنبه در نشست بررسی مشکلات بحران آب در شهرستان رامشیر با حضور جمعی […]

عصر خوزستان:

ابلاغ و اختصاص ۱۱هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار خشکسالی به خوزستان

اهواز – ایرنا – مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خوزستان گفت: ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای خشکسالی و تنش آبی در خوزستان ابلاغ و اختصاص یافته است.

به گزارش ایرنا حبیب اله فضل اله پور روز یکشنبه در نشست بررسی مشکلات بحران آب در شهرستان رامشیر با حضور جمعی از بزرگان و شیوخ منطقه و مسوولان محلی در محل فرمانداری بیان کرد:  این اعتبار در بخش تنش آبی، مقابله با پیش روی آب دریا به زمین‌های کشاورزی و خرید علوفه و خوراک دام و مقابله با آفت‌های جنگل اختصاص یافته است.
وی گفت: موضوع و مشکلات تنش آبی در شهرستان‌های درگیر با این مشکل در خوزستان با دستور استاندار در حال انجام است و تمام تلاش‌ها برای برطرف کردن این مشکلات است.
مدیرکل سیاسی، اتتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خوزستان ادامه داد: یکی از مشکلاتی که مردم رامشیر با آن روبه رو هستند بحث موقوفه بودن املاک و زمین‌های این شهرستان است که این موضوع را به طور جدی پیگیری خواهیم کرد.
وی افزود: مطالبه گری به حق مردم باید در فضایی آرام و به دور از تنش انجام شود تا دشمنان این نظام از این شرایط سواستفاده نکنند.
فضل اله پور در ادامه با اشاره به پرداخت خسارت سیل۹۸ به کشاورزان خوزستانی ادامه داد: ۲هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال برای جبران خسارت سیل ۹۸ به کشاورزان خوزستانی پرداخت شد.

وی گفت: در شرایط تنش آبی و خشکسالی باید همگی کمک کنند تا خوزستان از مشکلات خارج شود.

خوزستان در تابستان امسال با تنش و بحران آب روبه رو است که بر اساس مصوبه دولت اعتباری برای جبران خسارت خشکسالی به این استان اختصاص یافته است.

طبق اعلام سازمان آب و برق خوزستان آورد آب پشت سدهای خوزستان در سال آبی جاری، نسبت به سال پیش از آن بیش از ۴۰ درصد کاهش یافته است.

منبع: ایرنا