عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – استاندار خوزستان آشنا نبودن عاملان توزیع با بورس را یکی از مشکلات عرضه سیمان دانست و گفت:قرار است خرید و فروش سیمان همچون گذشته توسط عاملان توزیع انجام شود. به گزارش ایرنا قاسم سلیمانی دشتکی سه شنبه در نشست ستاد تنظیم بازار خوزستان در سرسرای استانداری بیان کرد: تلاش […]

عصر خوزستان:

آشنا نبودن عاملان توزیع با بورس یکی از مشکلات عرضه سیمان است

اهواز – ایرنا – استاندار خوزستان آشنا نبودن عاملان توزیع با بورس را یکی از مشکلات عرضه سیمان دانست و گفت:قرار است خرید و فروش سیمان همچون گذشته توسط عاملان توزیع انجام شود.

به گزارش ایرنا قاسم سلیمانی دشتکی سه شنبه در نشست ستاد تنظیم بازار خوزستان در سرسرای استانداری بیان کرد: تلاش شد تا خرید و فروش سیمان در بورس انجام شود و مدت یک ماه است که عرضه سیمان در بورس انجام می شود اما بنا به دلایلی این روند با مشکلاتی مواجه شده است.

وی گفت: ناآشنا بودن عاملان توزیع سیمان با بورس یکی از مشکلات عرضه این کالا در این بستراست، در ابتدا باید عاملان توزیع با بورس آشنا شوند و بعد عرضه سیمان در این فضا انجام شود.

استاندار خوزستان افزود: به دلیل کمبود شدید برق در فصل گرما تصمیم گرفته شد برق کارخانجات محدود شود که این موضوع در تولید سیمان تاثیر گذاشت.

وی گفت: عرضه سیمان در بورس بدون آموزش اولیه عاملان توزیع و کاهش شدید برق کارخانجات تولید سیمان، ۲ عاملی هستند که باعث نوسان قیمت این کالا در بازار شده است.

استاندار خوزستان درادامه با اشاره به اینکه در ۲ روز گذشته به طور موقت ستاد تنظیم بازار کشور تصمیم گرفت عرضه سیمان از بورس خارج شود افزود: فعلا خرید و فروش سیمان همچون سابق توسط عاملان توزیع انجام می شود.

وی ادامه داد: با افزایش میزان برق کارخانجات سیمان امید است میزان تولید این کالا  افزایش یابد.

استاندار خوزستان اظهار داشت: سه کارخانه تولید سیمان در استان خوزستان ابتدا باید نیاز استان را تامین کنند و پس از آن برای صادرات اقدام کنند و در صورتی که این مصوبه را  رعایت نکنند به تعزیرات و دادستانی معرفی می شوند.

تامین روزانه ۱۰۰ تن مرغ منجمد برای خوزستان

استاندار خوزستان در ادامه با اشاره به حداقل رسیدن میزان جوجه ریزی در ۲ ماه اخیر در استان گفت: در این شرایط سخت روزانه ۱۵۰ تن مرغ گرم در استان توزیع می شود و با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی قرار است روزانه ۱۰۰ تن مرغ منجمد به خوزستان اختصاص دهند.

وی گفت: استان های ایلام، چهارمحال وبختیاری و بوشهر نیز قرار است مرغ مازاد خود را به خوزستان اختصاص دهند.

سلیمانی دشتکی ادامه داد: در ستاد تنظیم بازار استان مصوب شد اتحادیه مرغداران با در نظر گرفتن کمترین سود تا روز شنبه هفته آینده قیمت تمام شده مرغ را تعیین کنند در غیر اینصورت تعزیرات حکومتی و دادستانی به موضوع قیمت مرغ ورود خواهند کرد.

طبق اعلام سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در خرداد ماه امسال با کاهش ۲۰ درصدی و در تیرماه با کاهش ۳۰ درصدی جوجه ریزی نسبت به مدت مشابه پارسال در خوزستان مواجه هستیم و همین موضوع باعث کاهش عرضه مرغ در بازار و افزایش قیمت مرغ در خوزستان شده است.

منبع: ایرنا