عصر خوزستان: دزفول – ایرنا – امام جمعه موقت دزفول گفت: دولت سیزدهم باید پیشگیری از بروز زمینه فساد را در دستور کار قرار دهد و اجازه ایجاد فساد را ندهد. به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام حسین عبدالهی در خطبه‌ها این هفته نماز جمعه دزفول در مصلای امام علی (ع) افزود: رهبر معظم انقلاب در آیین تنفیذ حکم […]

عصر خوزستان:

امام جمعه موقت دزفول:پیشگیری از بروز فساد در دستور کار دولت باشد

دزفول – ایرنا – امام جمعه موقت دزفول گفت: دولت سیزدهم باید پیشگیری از بروز زمینه فساد را در دستور کار قرار دهد و اجازه ایجاد فساد را ندهد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام حسین عبدالهی در خطبه‌ها این هفته نماز جمعه دزفول در مصلای امام علی (ع) افزود: رهبر معظم انقلاب در آیین تنفیذ حکم ریاست جمهوری در انتخابی هوشمندانه شعار مردمی بودن آیت‌ا… رییسی را محور سخنانش قرار داد و بیان کرد دولتی مردمی است که با مردم، در کنار مردم و در میان مردم باشد زیرا مردم به خوبی تشخیص می دهند که کدام مسوول همرنگشان است، کدام مسوول  از جنس خودشان است و از دل و جان با مردم حرف می زند.
وی گفت: مسوولی که در شرایط کرونا که جانش در خطر است دوشادوش مردم در میان مردم حضور پیدا می‌کند با مسوولی که در شرایط  کرونا نه همدوش مردم و نه همدوش کادر پزشکی بود متفاوت است؛ مسوولی که کار جهادی خود را رها نکرده و در سختی‌های روزگار شریک رنج مردم است با مسوولی که با ویدیو کنفرانس پروژه‌ها را افتتاح می‌کند متفاوت است.
وی ادامه داد: مردم ثابت کردند  گفتمان و فرهنگ عافیت طلبانه را قبول ندارند؛ زمانی دولت مردمی است که دولت وفاق باشد، از دوگانه‌های موهوم عبور کند و افراد خدوم را روی کار آورد که امیدواریم چنین اتفاقی در دولت سیزدهم رخ دهد.

امام جمعه موقت دزفول اضافه کرد: یکی از عناصر کلیدی برای مردمی بودن دولت، صداقت مسوولان است؛ هرچقدر مردم فاصله بیشتری بین خود و مسوولانشان بببیند دلسرد می‌شوند؛ مردم باید دولت را محرم اسرار خود بدانند.
وی یکی دیگر از عناصر دولت مردمی را  مبارزه با فساد بیان کرد و گفت: مبارزه با فساد یعنی مقابله پیشگیرانه با زمینه فساد مانند فرار مالیاتی، انحصار بی دلیل در امتیازدهی و سوداگری ناسالم است.
وی افزود: اکنون قیمت هر پاکت سیمان در کشور تا بالای ۱۰۰ هزار تومان رسیده در حالی که قیمت کالاها در کارخانه بسیار کمتر است؛ از چرخه تولید تا مصرف فساد شکل گرفته و رشد یافته که باید از این فسادها پیشگیری شود.

حجت‌الاسلام عبدالهی ادامه داد:آیت‌ا… رییسی گفته هیچ وقت سفره مردم را شرطی نمی‌کنیم و نان، گوشت و دیگر نیاز مردم را به مذاکرات خارجی گره نمی‌زنیم؛ آنقدر ظرفیت داخل را افزایش می‌دهیم که در هر شرایط سیاسی خدشه‌ای به معیشت مردم وارد نشود.

امام جمعه موقت دزفول با گلایه از مسوولان دولت قبل گفت: نمی‌شود خود را در برابر همه دنیا خوار کنیم و ادعا کنیم  زبان دنیا را بلدیم؛ با ترفند نمی‌توان هشت سال را با مذاکره سپری کرد. اگر ملت ایران از اول می‌دانست که دولت روحانی جز این ترفند دیگری ندارد به طور قطع به این دولت رای نمی‌داد.
وی با بیان اینکه باید با دست پر به میدان آمد و فعالیت کرد  افزود: باید با همه دنیا تعامل، گفت وگو و معامله کرد اما  در صورت مذاکره نکردن با دنیا نیز نباید با مشکل روبه رو شویم.

منبع: ایرنا