عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: بزرگان و معتمدان شهرستان هویزه مردم این شهرستان را از وضعیت کمبود ذخایر آب پشت سد کرخه و صرفه جویی هر چه بیشتر آب مطلع سازند. به گزارش ایرنا علی خدادادی روز جمعظه در جمع خبرنگاران بیان کرد: برای اطلاع و روشن سازی […]

عصر خوزستان:

بزرگان شهرستان هویزه مردم را از بحران آب در خوزستان مطلع سازند

اهواز – ایرنا – مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: بزرگان و معتمدان شهرستان هویزه مردم این شهرستان را از وضعیت کمبود ذخایر آب پشت سد کرخه و صرفه جویی هر چه بیشتر آب مطلع سازند.

به گزارش ایرنا علی خدادادی روز جمعظه در جمع خبرنگاران بیان کرد: برای اطلاع و روشن سازی وضعیت کمبود آب در پشت سد کرخه بزرگان، شیوخ و معتندان شهرستان هویزه به دعوت هلال احمر استان از این سد دیدن کردند.

وی گفت: انتظار می‌رود که بزرگان این شهرستان وضعیت بحران آب در سد کرخه را به اطلاع مردم این شهرستان برسانند تا از وضعیت ذخیره آب این سد که تامین کننده آب مورد نیاز این شهرستان است مطلع شوند و در صرفه جویی آب و کشت نکردن شلتوک و محصولات تابستانی همکاری کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان، افزود: این جمعیت با همکاری خیران و دستگاه‌های مختلف تلاش دارد تا با تامین مخزن و تانکرهای آب در کاهش تنش آبی در مناطق مختلف استان اثر گذار باشد.

دکتر خدادادی ادامه داد: برای مدیریت آب نیاز به همکاری بزرگان و معتمدان و مردم در مناطق مختلف خوزستان است.
وی با بیان اینکه بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی خوزستان کمترین میزان بارندگی در ۵۰ سال گذشته را در سال آبی جاری داشته‌ایم افزود: پیش بینی‌ها بارش کمتر از حد نرمال را در پاییز امسال نشان می‌دهند به همین منظور همگان را به مدیریت مصرف آب دعوت می‌کنم.

شهرستان هویزه در غرب خوزستان آب مورد نیاز خود را از سد کرخه دریافت می‌کند که طبق اعلام سازمان آب و برق خوزستان میزان آورد آب سد کرخه نسبت به یک دوره گذشته خود ۴۵ درصد کاهش یافته است.

تابستان امسال بیشتر مناطق خوزستان به ویژه مناطق جنوبی و غربی استان با تنش آبی روبه رو هستند.

منبع: ایرنا