عصر خوزستان: اهواز – ایرنا -رییس شبکه بهداشت و درمان بندر ماهشهر گفت: ظرفیت تخت‌های بیمارستانی این شهرستان تکمیل شده و تخت خالی برای بیماران جدید کرونایی نداریم. دکتر محمد شنبدی شامگاه جمعه ، بیان کرد: حجم مراجعه بیماران کرونایی به مراکز درمانی بندر ماهشهر بسیار بالاست و به مرحله حاد و بحرانی شیوع ویروس کرونا […]

عصر خوزستان:

ظرفیت بیمارستان‌های بندر ماهشهر تکمیل شد

اهواز – ایرنا -رییس شبکه بهداشت و درمان بندر ماهشهر گفت: ظرفیت تخت‌های بیمارستانی این شهرستان تکمیل شده و تخت خالی برای بیماران جدید کرونایی نداریم.

دکتر محمد شنبدی شامگاه جمعه ، بیان کرد: حجم مراجعه بیماران کرونایی به مراکز درمانی بندر ماهشهر بسیار بالاست و به مرحله حاد و بحرانی شیوع ویروس کرونا رسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۲۰۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی این شهرستان بستری هستند افزود: در این روزهای بحرانی به کمک و همراهی همگان برای کنترل ویروس کرونا نیاز داریم.

رییس شبکه بهداشت و درمان بندر ماهشهر اضافه کرد: تعداد بیماران بیش از ظرفیت تخت‌های بیمارستانی در بندر ماهشهر بوده که این موضوع باعث بحران در شهرستان شده است.

شنبدی، سرعت انتشار گونه‌ی دلتای کرونا را بسیار بالا بیان کرد و گفت: راه برون رفت از این بحران، تعطیلی ۲ هفته‌ای شهرستان است تا مردم غیر از تردد ضروری، از خانه‌ خود بیرون نیایند.

وی افزود: سیستم و امکانات بهداشت و درمان بندر ماهشهر جوابگوی این حجم از بیماران نیست؛ لذا از مردم می‌خواهیم حداقل ۲ هفته در خانه بمانند، شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند، از دورهمی خانوادگی و شرکت در آیین‌ها خودداری کنند تا این بحران بزرگ را به سلامت پشت سر بگذاریم.

رییس شبکه بهداشت و درمان بندر ماهشهر ادامه داد: عصر جمعه به دلیل تکمیل ظرفیت پذیرش بیمارستان‌های شهرستان ماهشهر، برای نخستین بار از ابتدای شیوع ویروس کرونا، تعدادی از بیماران کرونایی به وسیله اتوبوس آمبولانس به اهواز اعزام شدند.  

شنبدی در خصوص نبود دستگاه سی.تی.اسکن در بیمارستان حاجیه نرگس معرفی بندر ماهشهر بیان کرد: ساختمانی که دستگاه  سی.تی.اسکن این بیمارستان در آن قرار می‌گیرد، در حال تعمیر است؛ قرار بود بودجه تعمیر این ساختمان از سوی شرکت عملیات غیرصنعتی و خدمات صنایع پتروشیمی پرداخت شود که این شرکت در واریز پول به حساب پیمانکار تاخیر داشته است.

وی افزود: دستگاه سی.تی.اسکن جدید خریداری شده و آماده نصب است و به محض اینکه پول به حساب پیمانکار واریز شود، ساختمان آن تکمیل خواهد شد.

رییس شبکه بهداشت و درمان بندر ماهشهر در خصوص اعتراض برخی شهروندان به دیر اعلام شدن نتیجه تست‌های پی.سی.آر بیان کرد: ظرفیت تست‌های پی.سی.آر در شهرستان محدود است و در طول روز فقط از ۱۰۰ نفر می‌توانیم تست بگیریم. متاسفانه کارفرمایان فقط با ارایه تست پی.سی.آر به کارکنان مرخصی می‌دهند و بسیاری از مبتلایان برای دریافت استراحت پزشکی و ارایه به کارفرما، به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه می‌کنند.

شنبدی گفت: شخصی که علایم بیماری دارد، باید خود را قرنطینه کند و کارفرما باید بر اساس گواهی استراحتی که پزشک صادر می‌کند به کارکنانش مرخصی دهد و احتیاجی به ارایه جواب تست پی.سی.آر نیست.

بندر ماهشهر در ۱۰۰ کیلومتری اهواز و در جنوب خوزستان واقع شده است و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: ایرنا