عصر خوزستان: اهواز-ایرنا- فرماندار حمیدیه گفت: ۹۳ میلیارد ریال از خسارت باقی مانده از سیل سال ۱۳۹۸ به یک هزار و ۳۸۹ کشاورز خسارت دیده این شهرستان پرداخت شد. شاهین هاشمی شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اعتبار پرداختی مربوط به قسط آخر برخی کشاورزان و افرادی بوده است که پرونده خسارت آنها در […]

عصر خوزستان:

۹۳ میلیارد ریال خسارت ناشی از سیل سال ۹۸ به کشاورزان حمیدیه پرداخت شد

اهواز-ایرنا- فرماندار حمیدیه گفت: ۹۳ میلیارد ریال از خسارت باقی مانده از سیل سال ۱۳۹۸ به یک هزار و ۳۸۹ کشاورز خسارت دیده این شهرستان پرداخت شد.

شاهین هاشمی شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اعتبار پرداختی مربوط به قسط آخر برخی کشاورزان و افرادی بوده است که پرونده خسارت آنها در مرحله آخر تکمیل شد.

فروردین ۹۸ خوزستان درگیر سیل شد و کشاورزان خوزستان متحمل خسارت شدند.

به گفته استاندار خوزستان تاکنون ۶۳ درصد خسارت سیل به کشاورزان این استان پرداخت شده که با پیگیری استانداری مابقی خسارت ناشی از این سیل در حال پرداخت است.

پیشگیری از تنش آبی با نوسازی مجتمع های آبرسانی حمیدیه
فرماندار حمیدیه در ادامه به مشکل تنش آبی  در این شهرستان اشاره کرد و گفت: برای جلوگیری از تنش آبی در سال های آینده ضروری است مجتمع های آبرسانی شهرستان حمیدیه نوسازی و تجهیز شوند.

هاشمی افزود: اولویت مهم نوسازی و تامین اعتبار برای مجتمع های آبرسانی روستایی دهکده، دهلیز، گمبوعه و شهید علی هاشمی و همچنین مسیر خسرج است تا مشکل آب شرب اهالی این روستاها به طور کامل برطرف گردد.

وی گفت: بازسازی و تامین پمپ از اولویت های این تاسیسات است که اعتبار آن از محل اعتبارات تنش آبی تامین خواهند شد.

اغلب روستاهای مناطق جنوبی و غربی استان خوزستان تابستان امسال دچار مشکل تنش آبی شدند.

با مصوبه دولت ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بابت خسارت خشکسالی به استان خوزستان اختصاص یافت.

شهرستان حمیدیه در غرب خوزستان آب مورد نیاز خود را از رودخانه‌های کرخه و کرخه نور تامین می کند. 

به دلیل کاهش حجم آب پشت سد کرخه، این رودخانه با کاهش آورد آب روبه رو شده است و به تبع آن برخی نقاط شهرستان‌های غرب استان از جمله حمیدیه با کمبود آب روبه رو شدند.

منبع: ایرنا