عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – معاون عمرانی فرمانداری دشت ازادگان گفت: اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان باید شیوه نامه برگزاری عزاداری سالار شهیدان در ماه محرم و چگونگی برگزاری آن را با توجه به شیوع کرونا ارایه دهد. به گزارش ایرنا سعید عوده زاده روز یکشنبه در نشست ویژه هماهنگی برگزاری مراسم ایام محرم در […]

عصر خوزستان:

اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان نحوه برگزاری عزاداری محرم را ارایه دهد

اهواز – ایرنا – معاون عمرانی فرمانداری دشت ازادگان گفت: اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان باید شیوه نامه برگزاری عزاداری سالار شهیدان در ماه محرم و چگونگی برگزاری آن را با توجه به شیوع کرونا ارایه دهد.

به گزارش ایرنا سعید عوده زاده روز یکشنبه در نشست ویژه هماهنگی برگزاری مراسم ایام محرم در شرایط کرونا بیان کرد: از اداره تبلیغات اسلامی دشت‌آزادگان تقاضا داریم بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی هیات‌ها و در مکان‌های برگزار کننده مراسم عزاداری در ماه محرم نظارت داشته باشد.

وی گفت:راه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه برای رعایت نکات بهداشتی برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا بسیار مهم است و از تمامی دستگاه ها انتظار داریم در این بخش همکاری لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: تا پیش از شیوع این ویروس منحوس، ‌برگزاری آیین‌های مذهبی و آیینی با مشارکت وسیع اهالی ولایت مدار دشت آزادگان صورت می‌گرفت و این برگرفته از اعتقادات مذهبی و دینی مردم این شهرستان است اما با انتشار ویروس کرونا، برگزاری مراسم و تجمع بسیار خطرناک است و باعث افزایش آمار بیماران کرونایی می‌شود.

عوده زاده افزود: برقراری تعادل میان انجام آیین‌ها و فرایض مذهبی با حفظ سلامت و امنیت جان مردم در اولویت است که باید با  تامل و تدبیر در این شرایط اقدام شود و  در این راه از مردم و فعالان این عرصه تقاضای همکاری و مساعدت را داریم تا آیین های محرم در سلامت انجام شود.

منبع: ایرنا