عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید خوزستان گفت: طرح هر روستا یک محصول و هر خانه یک کارخانه از جمله طرح‌هایی است که برای پرداخت تسهیلات و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی در اولویت قرار گرفته است. به گزارش ایرنا، مرتضی لیریایی روز یکشنبه در نشست با مسوولان و خبرنگاران […]

عصر خوزستان:

ایجاد اشتغال پایدار با طرح‌های حمایتی صندوق کارآفرینی امید در خوزستان

اهواز – ایرنا – مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید خوزستان گفت: طرح هر روستا یک محصول و هر خانه یک کارخانه از جمله طرح‌هایی است که برای پرداخت تسهیلات و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی در اولویت قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، مرتضی لیریایی روز یکشنبه در نشست با مسوولان و خبرنگاران رسانه‌های خوزستان در اهواز با تبریک روز خبرنگار، بیان کرد:صندوق کارآفرینی امید در هشت سال گذشته، برای رشد و توسعه کارآفرینی و حمایت از کسب و کارهای خرد و شناسایی ظرفیت‌های موجود در تمامی بخش‌ها فعالیت داشته است.

وی افزود: ترغیب و تشویق جوانان برای روآوری به حوزه کارآفرینی و همچنین پیاده سازی و حمایت از ایده‌های خلاقانه در زمینه کارآفرینی، از اولویت‌های این صندوق بوده است.

لیریایی بیان کرد: حمایت از کسب و کارهای خرد و کوچک، حمایت از مناطق کمتر برخوردار و توانمندسازی جوامع محلی به ویژه بخش جوانان و بانوان و حمایت از دانش‌آموختگان دانشگاهی از دیگر اقداماتی است که در اولویت کار صندوق کارآفرینی امید قرار دارد.

وی ادامه داد: توجه به توانمندی سازی، تصمیم سازی برای متقاضیان، همراهی با دریافت کنندگان تسهیلات برای اطمینان از موفقیتشان، حمایت از تولید بازار محور، توجه به مزیت‌های رقابتی مناطق، ارتقای ظرفیت‌ها انسانی و همچنین حمایت از کسب و کارهای نوپا از جمله استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان ، جزو شرح وظایف این صندوق است.

وی بیان کرد: صندوق کارآفرینی امید از سال ۱۳۹۲ تا خرداد امسال، حدود ۲۰ هزار و ۸۶۹ مورد تسهیلات در بخش کشاورزی، صنعت و خدمات به متقاضیان پرداخت کرده که از این میزان ۳۲ درصد از تسهیلات در حوزه ازدواج، معیشت و وام ضروری، ۲۹ درصد در حوزه اشتغال، ۱۷ درصد در بخش خدمات، ۱۲ درصد در حوزه صنعت و ۱۰ درصد نیز در بخش کشاورزی پرداخت شده است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید خوزستان گفت: این صندوق در زمینه اشتغال روستایی حدود یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار داشت که تاکنون یک هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال آن به متقاضیان واجد شرایط اعطا شده است.

لیریایی بیان کرد: علاوه بر این برای حمایت از مناطق روستایی تفاهم نامه‌هایی با دستگاه‌هایی نظیر کمیته امداد امام خمینی(ره)، بسیج، سازمان زندان‌ها، سازمان ملی جوانان و چند دستگاه و نهاد دیگر به امضا رسیده که در زمینه اشتغال زایی و حمایت از مشاغل اقدامات موثری صورت گرفته است.

وی افزود: همچنین تفاهم نامه ای سه جانبه با بانک های رفاه و صادرات با عنوان تسلا به امضا رسیده که برخلاف طرح روستایی، دیگر محدودیت مکان ندارد؛ وزارت کار به صندوق کارآفرینی امید در استان این اختیار را داده که از طرح مفید و موثر حمایت کنیم.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید خوزستان گفت: همچنین در طرح دیگری روستاهای با ضریب بیکاری بالا توسط کمیته فنی شناسایی شده و شرایط آنها به صندوق ابلاغ می‌شود؛ تاکنون چندین روستا در خرمشهر، اندیمشک، و ایذه شناسایی شده و برای پرداخت تسهیلات اشتغال و حمایت از طرح‌های کارآفرینی در اولویت این صندوق قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به تفاهم نامه‌ این صندوق با بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) بیا کرد: حدود ۹۰ درصد طرح‌های اشتغالزایی بنیاد برکت با مشارکت و حمایت صندوق کارافرینی صورت گرفته و امید است با کمک این مجموعه بتوانیم در سایر طرح‌ها نیز قدم‌های موثری برای خدمت به مناطق کم برخوردار استان و همچنین طرح‌های اشتغالزایی برداریم.

منبع: ایرنا