عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – خبرنگاری شغل نیست، عشق است و روحی عاشقانه می‌طلبد تا بتوان در برابر استرس‌، هیجان و بی مهری‌ها ، تلخی‌ها و شیرینی‌های این مسیر پر فراز و نشیب مقاوم و شجاعانه عمل کرد. به گزارش ایرنا خبرنگاری شاید جذاب و دوست داشتنی باشد اما حرفه‌ای سخت است آنجا که گاهی […]

عصر خوزستان:

به بهانه روز خبرنگار ؛ روزی که روحی عاشقانه می‌طلبد

اهواز – ایرنا – خبرنگاری شغل نیست، عشق است و روحی عاشقانه می‌طلبد تا بتوان در برابر استرس‌، هیجان و بی مهری‌ها ، تلخی‌ها و شیرینی‌های این مسیر پر فراز و نشیب مقاوم و شجاعانه عمل کرد.

به گزارش ایرنا خبرنگاری شاید جذاب و دوست داشتنی باشد اما حرفه‌ای سخت است آنجا که گاهی قضاوت می‌شوی و گاهی برای انعکاس یک خبر استرس‌ها را به جان می‌خری.

خبرنگاری عشق است اما آنجا که گاهی جاده‌ها برایت خبر مرگ می‌آورند، و آنجا که امنیت شغلی و بیمه و هزاران درد، روحت را خراش می‌دهد، گاهی خسته کننده می‌شود اما باز هم حریف دلت نمی‌شوی و ساعت‌های طولانی می‌نگاری تا روحت را صیقل دهی.

خبرنگاری روحی عاشقانه می‌طلبد آنجا که خسته از جلسات متمادی، باید واژه‌ها را با سرعت، دقت، استوار و قاطع در کنار هم ردیف کنی تا خبری کامل و جامع برای مخاطبان به ارمغان آوری.

من خبرنگارم، حرفه‌ای که نه روز می‌شناسد نه شب، استرس‌های لحظه‌ای و اشک‌ها و خنده‌‏هایی که لابلای سوژه‌های خبری، زندگی را برای من معنی می‌بخشند.

من خبرنگارم ، در کنار مردم و همراه مردم می‌خندم، اشک می‌ریزم، در دردهایشان شریکم و شادیهایشان را فریاد می‌زنم.

و من آنجا که خبری خوش برای مردم دارم، شادمان‌تر از هر روزم و آنجا که دردی از مردم بیان می‌کنم با تمام وجود اشک می‌ریزم.

و به راستی چه ماندگار شدند خبرنگارانی که پر از امید و عشق و با اعتقاد در این وادی گام نهادند و عاشقانه نوشتند تا جامعه شاد و پرامید باقی بماند.

چه زیبا جاودانه شدند آنان که صبورانه نوشتند و عاشقانه قلم زدند تا “خبرنگاری” زنده بماند.

و بی‌شک در این برهه حساس تاریخی، خبرنگاران می‌توانند بیش از همیشه نقش آفرین میدان باشند.

در شرایطی که هجمه دشمنان بیش از همیشه شده است، اصحاب رسانه می‌توانند مردان عمل و پیروز این میدان سخت باشند.

نبرد امروز ، نبردی متفاوت از دیروز است ، امروز رسانه مهمترین ابزار دشمن است و هرچه در این رقابت، خبرنگاران ما استوار و قوی وارد شوند، فرصت هر سوء استفاده را از دشمن خواهند گرفت.

در این مسیر حساس ، الگو  گرفتن از خبرنگاران شهید همچون صارمی‌ها، گامی برای موفقیت بیشتر خواهد بود.

چه زیباست اگر همواره جایگاه قلم را بدانیم و با پرهیز از روزمره‌گی و مسایل جانبی، برای خدمت به مردم و جامعه بنویسیم و موثر باشیم.
قلم حرمت دارد و خبرنگار باید این حرمت را بشناسد و آن را در جامعه نهادینه کند.‏
یادمان باشد خبرنگاری یک شغل و حرفه نیست؛ یک رسالت است، یک حرمت است و یک ارزش است که قلبی پر از اعتقاد و ذهنی روشن می‌طلبد.‏
یادمان باشد قلم خبرنگار نماد حق‌بینی و حق‌نویسی و گام نهادن در مسیر آگاهی بخشی و نیک‌اندیشی است.‏
یادمان باشد خبرنگاران خط مقدم جبهه فرهنگی هستند و با چشم‌های مراقب خود و نگاه نافذ، ‏جامعه را به سمت مثبت سوق می‌دهند. مبادا این رسالت با ناآگاهی برخی خبرنگارنماها خدشه‌‏دار شود.‏
در آخر باید یادآور شد که نقش دوسویه خبرنگاران و مسوولان بسیار مهم است؛ هر‏گاه مسوولان از رسالت خبرنگاران سخن می‌گویند باید به خاطر داشته باشند که آنان ‏نیز باید رابطه تگاتنگ و مسوولانه خود را در برابر رسالت اصحاب رسانه حفظ کنند.‏

منبع: ایرنا