عصر خوزستان: دزفول- ایرنا – مدیر آموزش و پرورش شهرستان دزفول از خیران خواست برای تامین تجهیزات هنرستان‌های این شهرستان در راستای اشتغالزایی مشارکت داشته باشند. به گزارش ایرنا رضا محمدی خباز روز یکشنبه در جریان بازدید از دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی دزفول به مناسبت روز خبرنگار افزود: امکانات هنرستان‌ها نیازمند به روز رسانی است ولی به دلیل محدودیت‌های […]

عصر خوزستان:

خیران برای تامین تجهیزات هنرستان‌های دزفول مشارکت کنند

دزفول- ایرنا – مدیر آموزش و پرورش شهرستان دزفول از خیران خواست برای تامین تجهیزات هنرستان‌های این شهرستان در راستای اشتغالزایی مشارکت داشته باشند.

به گزارش ایرنا رضا محمدی خباز روز یکشنبه در جریان بازدید از دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی دزفول به مناسبت روز خبرنگار افزود: امکانات هنرستان‌ها نیازمند به روز رسانی است ولی به دلیل محدودیت‌های اعتباری امکان دریافت کمک‌های دولتی نیست.

وی با بیان اینکه هنرستان‌ها هزینه زیادی دارند و برای تجهیز آنها به امکانات میلیاردی نیاز است، از خیرین درخواست کرد در راستای اشتغالزایی و جذب جوانان به بازار کار در تجهیز هنرستان‌ها کمک کنند.

مدیر آموزش و پرورش دزفول اظهارداشت: امسال مدارس روستایی برای تعمیر و معلمان ثابت در اولویت قرار گرفتند و بیش از ۸۰ رشته محل در هنرستان‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش به مهارت افزایی دانش آموزان می‌پردازند.

وی با بیان اینکه امسال حدود ۱۵ رشته جدید به هنرستان‌های دزفول اضافه شده است، افزود: مدرسه طالقانی سابق به مدارس دزفول اضافه شده و مجوز رشته‌های تعمیر موبایل، حسابداری و بورس اخذ شده تا دانش آموزان پس از دیپلم جذب بازار کار شوند.

محمدی خباز با اشاره به اینکه رشته تاسیسات برای دبیرستان عزیز صفری فعال شده است، اظهارداشت: چهار رشته زراعت، دامداری، تعمیرات ماشین آلات و امور باغبانی نیز برای هنرستان کشاورزی دزفول در مناطق روستایی فعال شده است.

کمبود حدود یکهزار نیرو در آموزش و پرورش دزفول

مدیر آموزش و پرورش دزفول درخصوص کمبود معلم در این شهرستان گفت: آموزش و پرورش دزفول بیشترین کمبود معلم را در سطح استان دارد و از کمبود حدود یکهزار معلم، خدمتگزار و سرایدار رنج می‌برد.

وی افزود: امسال حدود ۷۰۰ نفر از نیروهای آموزش و پرورش دزفول سابقه بازنشستگی داشتند که به علت کمبود شدید معلم، تقاضای استفاده از ۵۰ درصد آنها تا سال آینده داده شده است.

محمدی خباز بر ضرورت مسوولیت پذیری در آموزش و پرورش دزفول تاکید کرد و اظهارداشت: آموزش و پرورش با توجه به شرح وظایف و مسئولیتی که برعهده دارد، به منافع برخی افراد آسیب می‌رساند ولی منافع دانش آموزان و آموزش و پرورش باید بر منافع فردی ارجحیت داده شود.

وی افزود: هر اقدام فنی آموزش و پرورش با اعمال نظر کارشناسان توانمند، سابقه دار و دلسوز همراه بوده و با شجاعت و همراهی مسوولان به ویژه فرماندار دزفول اجرا شده است‌.

واکسیناسیون روزانه  حدود ۳۰۰ نفر از فرهنگیان دزفول

مدیر آموزش و پرورش دزفول در بخش دیگری از سخنانش به آغاز واکسیناسیون پنج هزار فرهنگی در پژوهش سرای دزفول اشاره کرد و گفت:  روزانه حدود ۳۰۰ نفر از فرهنگیان به کمک دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت دزفول در برابر کرونا واکسینه می‌شوند.

وی درخصوص ثبت نام دانش آموزان نیز گفت: کروکی یکی از حلقه‌های مفقوده هنگام ثبت نام بود که باعث ناراحتی بعضی از خانواده‌ها نیز می‌شد؛ با توجه به اینکه ورودی هر مدرسه حداکثر ۱۰۰ نفر است امکان ثبت نام افراد بیشتر و خارج از کروکی وجود ندارد.

محمدی خباز افزود: همه مدارس و معلمان از نظر فنی در یک سطح هستند ولی برخی مدارس به علت نوسازی و موقعیت جغرافیایی مرغوب‌تر شناخته شده‌اند و متقاضیان بیشتری دارند به طوری که برخی مدارس در دزفول ۶۰۰ نفر متقاضی دارند.

وی با بیان اینکه دانش آموزان باید طبق کروکی مدرسه نزدیک به محل سکونت خود را انتخاب و ثبت نام کنند، ادامه داد: متاسفانه برخی بنگاه‌ها، سندهای صوری در اختیار مراجعان قرار می‌دهند به طوری که ظرف تیرماه حدود چهار هزار قرارداد  به آموزش و پرورش دزفول ارائه شده است‌.

مدیر آموزش و پرورش دزفول گفت: در برخی موارد ۵۰ خانه در یک خیابان وجود داشته اما ۳۰۰ قرارداد ثبت شده است.

شهرستان دزفول افزون بر ۷۶ هزار دانش آموز دارد.

منبع: ایرنا