عصر خوزستان: دزفول-ایرنا- رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول با اشاره به نقش رسانه‌ها در تنویر افکار عمومی و توسعه گفت: پوشش کارشناسی اخبار حوزه محیط زیست در دزفول باعث معطوف شدن توجه مسوولان به این حوزه و رسیدگی بهتر و بیشتر به این مسائل شد. به گزارش ایرنا، رضا قپانچی‌پور روز دوشنبه در […]

عصر خوزستان:

اخبار زیست محیطی دزفول توجه‌ها را به این حوزه معطوف کرد

دزفول-ایرنا- رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول با اشاره به نقش رسانه‌ها در تنویر افکار عمومی و توسعه گفت: پوشش کارشناسی اخبار حوزه محیط زیست در دزفول باعث معطوف شدن توجه مسوولان به این حوزه و رسیدگی بهتر و بیشتر به این مسائل شد.

به گزارش ایرنا، رضا قپانچی‌پور روز دوشنبه در جریان بازدید از دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی دزفول به مناسبت روز خبرنگار افزود: پس از انتشار اخبار مربوط به حوزه محیط زیست، حساسیت برای رفع مشکلات مربوطه بیشتر شد.

وی با اشاره به بازدیدهای مسوولان از رودخانه دز و بررسی میدانی مشکل ورود فاضلاب به رودخانه ادامه داد: مشکلات مربوطه در کارگروه‌های مختلف مطرح شدند که یکی از این موارد ورود فاضلاب پادگان زرهی به رودخانه دز بود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول گفت: ورود فاضلاب این پادگان به رودخانه دز یکی از بزرگترین معضلات موجود بوده که اقدامات خوبی در این خصوص انجام شده است.

وی افزود: برای رفع مشکل فاضلاب کوی حافظ قرار است آبفا با همکاری شهرداری با ۱۰۰ متر لوله گذاری مشکل را تا حدودی برطرف و از حجم فاضلاب ورودی به رودخانه جلوگیری کند.

قپانچی پور اظهارداشت: قرار است مشکلات حوزه محیط زیست با حضور شهردار جدید بررسی و راهکار ارائه شود؛ شاید نتوانیم ۱۰۰ درصد مشکل را حل کنیم ولی با همدلی و تلاش مسوولان می‌توان حداقل ۲۰ درصد مشکل را برطرف کرد که این کار هم امیدوار کننده است. 

وی درخصوص تصفیه خانه فاضلاب دزفول نیز گفت: تصفیه خانه فاضلاب با اقداماتی که انجام شد به استاندارد نزدیکتر و وضعیت بهتر شد؛ اداره آبفا قراردادی با مشاور منعقد کرده و طرح هم ارائه شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول با بیان اینکه تصفیه خانه فاضلاب دزفول بسیار قدیمی و متعلق به دهه ۶۰ یا ۷۰ است که سیستم آن منسوخ شده است، اظهارداشت: سیستم تصفیه خانه فاضلاب در حال بروز رسانی است که این اقدام بر کیفیت فعالیت تصفیه خانه تاثیرگذار خواهد بود.

وی افزود: طبق اعلام اداره آبفا، شرکت مشاور قرار است تا شهریورماه طرح را ارائه دهد بعد از آن نیز قرارداد با پیمانکار بسته می‌شود که مجموعه این اقدامات به علت انتشار مطلوب و مناسب اخبار از سوی رسانه‌ها است که جای قدردانی دارد.

قپانچی‌پور گفت: سال‌های قبل هم به این موضوع پرداخته شده بود ولی چون پوشش خبری ضعیف بود اقدامی اساسی این در این زمینه صورت نگرفت؛ پوشش خبری تخصصی در مورد مسائل زیست محیطی باعث اولویت قرار دادن طرح‌های زیست محیطی در شهرستان شده است.

وی ادامه داد: رئیس برنامه و بودجه استان خوزستان اخیرا از تصفیه خانه فاضلاب دزفول بازدید کرد و خروجی فاضلاب به رودخانه از سوی وی بررسی شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول اظهارداشت: اگر اعتبار آبفا ۲ برابر شده به دلیل انتشار اخبار تاثیرگذار در این حوزه بوده است البته پیگیری نماینده دزفول در این خصوص نیز جای قدردانی دارد.

وی افزود: امید است به زودی نتیجه اقدامات انجام شده در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد.  

رئیس اداره حفاظت محیط زیست به مناسبت روز خبرنگار با حضور در دفتر خبرگزاری ایرنا دزفول یاد و خاطره محمود صارمی خبرنگار شهید ایرنا را گرامی داشت.

بواسطه شهادت مظلومانه شهید صارمی در تاریخ ۱۷ مرداد ۱۳۷۷ در مزار شریف افغانستان به دست گروه طالبان، روز خبرنگار در تقویم جمهوری اسلامی جای گرفت.  

منبع: ایرنا