عصر خوزستان: آبادان – ایرنا – رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان روند بستری بیماران کرونایی در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان را نگران کننده توصیف کرد و گفت: با بستری شدن ۷۵ بیمار جدید تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های جنوب غرب خوزستان برای نخستین بار بعد از فراگیری کرونا به ۳۵۴ نفر رسید. به […]

عصر خوزستان:

بستری ۳۵۴ بیمار کرونایی در پنج بیمارستان جنوب غرب خوزستان

آبادان – ایرنا – رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان روند بستری بیماران کرونایی در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان را نگران کننده توصیف کرد و گفت: با بستری شدن ۷۵ بیمار جدید تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های جنوب غرب خوزستان برای نخستین بار بعد از فراگیری کرونا به ۳۵۴ نفر رسید.

به گزارش ایرنا دکتر شکراله سلمان‌زاده دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: مهم‌ترین عامل انتشار ویروس کرونا در منطقه دورهمی خانوادگی و تجمع‌ است که با ادامه این روند شاهد افزایش بی‌سابقه تعداد بیماران کرونایی در این منطقه هستیم.

وی افزود:در ۲۴ ساعت گذشته ۵۸۵  بیمار جدید مبتلا به کرونا در منطقه جنوب غرب خوزستان شناسایی شدند که شامل ۳۰۷ بیمار در آبادان، ۱۷۷ نفر در خرمشهر و ۱۰۱ نفر در شادگان می باشند.

سلمان‌زاده با اشاره به ارایه خدمات درمانی سرپایی به ۵۴۱ بیمار کرونایی و فوت سه بیمار در آبادان و شادگان در شبانه روز گذشته گفت: ۴۶ بیمار نیز پس از بهبودی از بیمارستانهای این منطقه مرخص شدند.

وی افزود:برخی از بیماران دیر و با درگیری بالای ۵۰ درصدی ریه به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند به همین دلیل مدت بستری آنها در بیمارستان‌ها طولانی‌تر شده است که این امر موجب تکمیل ظرفیت بستری بیمارستان‌های منطقه شده است.

سلمان زاده با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک بخصوص در مراکز پرجمعیت از مردم آبادان ، خرمشهر و شادگان در خواست کرد از تردد غیرضروری در سطح شهر خودداری کنند تا از این موج با کمترین تلفات عبور کنیم.

از ابتدای اپیدمی کرونا تاکنون  ۲۲۸ هزار و ۷۳ نفر در جنوب غرب خوزستان به کرونا مبتلا شدند که از این تعداد ۱۴ هزار و ۱۹۴ نفر در بیمارستان‌های منطقه بستری شدند.

شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان از خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان بهره‌مند هستند.

منبع: ایرنا