عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – رییس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان گفت: برای حیطه فرهنگ به ویژه هنر متعالی نمایش باید “خبرنگار هنرمند” پرورش داد تا بتوانند علاوه بر انعکاس اخبار و رویدادها در تحلیل و واکاوی اخبار و جریان سازی فرهنگی نیز ایفای نقش کنند. محمد یاقوت پور روز یکشنبه در گفت وگو با […]

عصر خوزستان:

حیطه فرهنگ نمایش نیاز به "خبرنگار هنرمند" دارد

اهواز – ایرنا – رییس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان گفت: برای حیطه فرهنگ به ویژه هنر متعالی نمایش باید “خبرنگار هنرمند” پرورش داد تا بتوانند علاوه بر انعکاس اخبار و رویدادها در تحلیل و واکاوی اخبار و جریان سازی فرهنگی نیز ایفای نقش کنند.

محمد یاقوت پور روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه خبرنگاران رکن چهارم دموکراسی هستند، بیان کرد:خبرنگاران با صداقت، حس مسوولیت و آگاهی بخشی به موقع در رویدادها، گزارش اخبار و نیز تحلیل و واکاوی صحیح هر آنچه که اتفاق افتاده، می‌توانند به جامعه هدف در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی‌ها یاری برسانند. 

وی ادامه داد: خبرنگاران فرهنگی و هنری به دلیل لزوم ارایه تحلیل‌ تخصصی از وقایع و رویدادها، وظیفه‌ای مهمتر در مسوولیت خود دارند.

رییس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان با بیان اینکه خبرنگاران فرهنگی فقط نقش خبر رسان را نباید ایفا کنند ، گفت: خبرنگاران فرهنگی با شناخت و تحلیل صحیح از رویدادهای فرهنگی باید نقشی اساسی در جریان سازی‌ فرهنگی داشته باشند، به همین دلیل باید برای حیطه فرهنگ، به ویژه هنر متعالی نمایش، “خبرنگار هنرمند” پرورش داد.

یاقوت پور با اشاره به اینکه خبرنگاران باید در حمایت از هنر نمایش نقش مهمی ایفا کنند، افزود: خبرنگاران باید با تولید نقدخبری، آموزش، گفت وگو، پژوهش و نیز ایجاد سرفصل های جدید در سامانه‌های خبری در قالب مصاحبه با مسوولان و مقامات در شهرهای مختلف استان، مشکلات موجود در فرهنگ و هنر را منعکس و از این طریق حمایت کنند.

وی ادامه داد: روز خبرنگار را به تمامی اهالی رسانه که اخبار کامل هنر امروز را بازتاب می‌دهند و در راه تعالی هنر نمایش کوشا هستند تبریک می‌گوییم و امیدواریم با حمایت و همکاری اصحاب رسانه بتوانیم بر مشکلات این حوزه هنری غلبه کنیم.

۱۷ مرداد سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار ایرنا در افغانستان به دست طالبان، روز خبرنگار نامگذاری شده است.

منبع: ایرنا