عصر خوزستان: آبادان – ایرنا – معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر گفت: راه‌اندازی دانشگاه خبر در منطقه آزاد اروند ضروری است. به گزارش ایرنا محمدحیدری یکشنبه شب در نشست تقدیر از خبرنگاران خرمشهر در محل فرمانداری، بیان کرد: راه‌اندازی این دانشگاه فرصت مناسبی برای جذب دانشجویان به ویژه دانشجویان خارجی است که این کار به عزم […]

عصر خوزستان:

فرماندار خرمشهر: دانشگاه خبر در منطقه آزاد اروند راه‌اندازی شود

آبادان – ایرنا – معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر گفت: راه‌اندازی دانشگاه خبر در منطقه آزاد اروند ضروری است.

به گزارش ایرنا محمدحیدری یکشنبه شب در نشست تقدیر از خبرنگاران خرمشهر در محل فرمانداری، بیان کرد: راه‌اندازی این دانشگاه فرصت مناسبی برای جذب دانشجویان به ویژه دانشجویان خارجی است که این کار به عزم جدی نیاز دارد.

وی گفت:.زیرساخت حمایتی رسانه‌ای در منطقه آزاد اروند به ویژه در شهرستان خرمشهر برای کار حرفه‌ای در این زمینه ضعیف است و باید برای تقویت آن تلاش کرد.

وی افزود: باید از خدمات ارزشمند خبرنگاران، اعم از خبرنگاران خبرگزاری‌ها، مطبوعات و کسانی که در فضای مجازی فعالیت می‌کنند قدردانی شود.

حیدری با بیان اینکه رسالت خبرنگاری و اطلاع رسانی در جهان امروز آگاهی بخشی در عرصه بین المللی است گفت: امروز کسی که در دایره رسانه قدم بر دارد و قلم می‌زند و خبر منتشر می‌کند در واقع در یک جایگاه رسانه بین‌المللی است چرا که امروز مرزها برداشته شده و دیواری برای انتشار اخبار وجود ندارد.

وی ادامه داد: امروز محدودیتی برای انتشار خبر نیست و خبرها محرمانه و پنهان نمی‌ماند و دیر یا زود منتشر و به اطلاع مردم خواهد رسید.

رسانه باید مدافع و مطالبه‌گر حقوق مردم باشد

فرماندار ویژه خرمشهر گفت: رسانه باید مدافع حقوق مردم باشد و خواست و مطالبات و حقوق مردم را پیگیری کند و در نقطه مقابل مسوولان باید پاسخگوی مردم باشند.

حیدری گفت: رسانه باید مستقل و آزاد باشد چون رسانه وابسته نمی‌تواند از حقوق مردم دفاع کند؛ رسانه در ذات و رویکرد خود باید استقلال داشته باشد.

وی ادامه داد: هیچ مدیری بدون نقص نیست و همه ما نقاط ضعف و قوت داریم و همه ما باید در اتاق فکر رسانه تجدید نظر کرده و در مسیری که حرکت می‌کنیم خود را پالایش و تقویت کنیم.

۱۷ مرداد سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) که سال ۱۳۷۷ در جریان کشتار دیپلمات‌های ایرانی به دست طالبان در مزارشریف افغانستان به شهادت رسید، روز خبرنگار نامگذاری شده است.

منبع: ایرنا