عصر خوزستان: دزفول-ایرنا-آیین گردهمایی هیات‌های مذهبی و تجلیل از پیرغلامان و خادمان اهل بیت (ع) در شهرها و روستاهای گتوند شامگاه یکشنبه با حضور فرماندار و امام جمعه در مصلای حضرت امام خمینی(ره) این شهرستان برگزار شد. به گزارش ایرنا، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گتوند در این آیین با قدردانی از زحمات پیرغلامان و […]

عصر خوزستان:

پیرغلامان و خادمان اهل بیت(ع) گتوند تجلیل شدند

دزفول-ایرنا-آیین گردهمایی هیات‌های مذهبی و تجلیل از پیرغلامان و خادمان اهل بیت (ع) در شهرها و روستاهای گتوند شامگاه یکشنبه با حضور فرماندار و امام جمعه در مصلای حضرت امام خمینی(ره) این شهرستان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گتوند در این آیین با قدردانی از زحمات پیرغلامان و خادمان اهل بیت (ع) افزود: این گردهمایی برای قدرشناسی از مقام روضه و نوحه خوان امام حسین (ع) و یاران کربلا است.

حجت الاسلام الیاس اکبری افزود: امسال با برنامه ریزی های انجام شده مجالس عزاداری محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ستاد مدیریت و کنترل بیماری کرونا برگزار می‌شود.

وی بر استفاده مستمر از ماسک در مراسم محرم تاکید کرد و گفت: عاشورای امسال دسته جات می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی به صورت صف عزاداری کنند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گفت: نذورات برای مراسم تا حد امکان به صورت خشکبار توزیع شوند تا بیماری کرونا شیوع پیدا نکند علاوه بر آن برای پیشگیری از شیوع کرونا، ایستگاه سلامت جایگزین ایستگاه صلواتی شود.
به گزارش ایرنا، در پایان این آیین با اهدای لوح سپاس از تعدادی از پیرغلامان و خادمان اهل بین شهرستان گتوند تجلیل شد.

سخنرانی امام جمعه، پخش سرود ملی و کلیپ مداحان مرحوم و مداحی تعدادی از مداحان اهل بیت(ع) از دیگر برنامه های این آیین بود.

شهرستان گتوند با ۲ بخش مرکزی و عقیلی، پنج شهر گتوند، صالح شهر، ترکالکی، جنت مکان، سماله و ۴۵ روستا در شمال خوزستان واقع شده است.

منبع: ایرنا