عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به استقرار توده هوای گرم و وقوع دمای ۵۰ درجه و بالاتر هشدار سطح نارنجی صادر کرد. به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان ،این وضعیت جوی از روز پنجشنبه تا جمعه در برخی نقاط جنوبی، مرکزی، غربی و جنوبی شرقی […]

عصر خوزستان:

هشدار هواشناسی خوزستان نسبت به استقرار توده هوای گرم

اهواز – ایرنا – اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به استقرار توده هوای گرم و وقوع دمای ۵۰ درجه و بالاتر هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان ،این وضعیت جوی از روز پنجشنبه تا جمعه در برخی نقاط جنوبی، مرکزی، غربی و جنوبی شرقی خوزستان تاثیر گذار است.

بر اساس این اطلاعیه، اثر مخاطره شامل گرمازدگی و مصرف حامل های انرژی است.

صرفه جویی در مصرف آب و  برق به ویژه در ساعات اوج مصرف، اجتناب از ترددهای غیر ضروری در حوالی ظهر تا اوایل غروب برای جلوگیری از گرمازدگی، آبیاری مزارع در اوایل صبح یا اوایل شب، اجتناب از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید در ساعات گرم روز و استفاده از وسایلی مانند عینک آفتابی و کلاه توصیه شده است.

بر اساس این گزارش در ۲۴ ساعت گذشته بستان با ۴۹.۷  و ایذه با ۲۶.۲  سانتیگراد به ترتیب بالاترین و پایین‌ترین دما را داشتند و حداکثر دمای اهواز ۴۸.۸ و حداقل ۳۳.۱ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

 وزش باد تا فردا چهارشنبه در قسمت‌های غربی، جنوبی غربی و مرکز متوسط تا شدید همراه با گرد و غبار موقت پیش بینی می‌شود.

طی امروز در ارتفاعات شرقی استان خوزستان افزایش ابر، رگبار و رعد و برق پراکنده دور از انتظار نیست.

منبع: ایرنا