عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: از ابتدای آغاز طرح واکسیناسیون کرونا تاکنون ۶ هزار و ۵۶۳ نفر توسط اورژانس اهواز واکسینه شدند. به گزارش ایرنا دکتر فرهنگ کره بندی روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در اهواز […]

عصر خوزستان:

واکسیناسیون۶ هزارو ۵۶۳ نفر توسط اورژانس اهواز

اهواز – ایرنا – رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: از ابتدای آغاز طرح واکسیناسیون کرونا تاکنون ۶ هزار و ۵۶۳ نفر توسط اورژانس اهواز واکسینه شدند.

به گزارش ایرنا دکتر فرهنگ کره بندی روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در اهواز با بیان اینکه یکی از پایه های کمک به بیماران کرونایی اورژانس است اظهار داشت: از زمان شیوع کرونا تاکنون ۱۳ هزار و ۸۰۴ بیمار کرونایی توسط اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی اهواز جابجا شدند به عنوان مثال در شبانه روز گذشته ۵۴ مورد معادل یک سوم اعزام های ما بیماران کرونایی بودند.

وی با اشاره به تزریق واکسن کرونا به ۵۵۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته توسط این اورژانس افزود: اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با دایر کردن یک پایگاه تزریق واکسن در زمینه واکسیناسیون به کمک بهداشت آمده است. 

رییس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی اهواز به اعزام های بین بیمارستانی توسط اتوبوس آمبولانس نیز اشاره کرد و گفت: در سال گذشته یک هزار و ۹۹۰ ماموریت از طریق اتوبوس آمبولانس توسط اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی اهواز انجام شد.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۹۳ هزار و ۱۵۴ مورد ماموریت اورژانس توسط اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی اهواز انجام شد که از این تعداد حدود ۱۳ هزار و ۱۷۷ ماموریت کرونایی بود که نشان دهنده فعالیت گسترده پرسنل این اورژانس است.

کره بندی با اشاره به کمبود شدید نیرو تعداد نیروهای اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی اهواز را ۸۴۲ نفر عنوان کرد و گفت:تمام  پرسنل اورژانس اهواز و شهرهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور واکسینه شده اند اما ۹ نفر از پرسنل اورژانس مجددا کرونا گرفتند ضمن اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲۹۳ نفر از پرسنل این اورژانس به کرونا مبتلا شدند.

وی افزود: در ناوگان خودرویی اورژانس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تعداد ۲۱۶ دستگاه خودرو موجود است که از این تعداد ۸۰ خودرو نیاز به بازسازی اساسی داشته و اکنون در دست تعمیر هستند.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی اهواز به تشریح فعالیت سه فروند بالگرد هوایی در استان خوزستان پرداخت و گفت: این سه فروند بالگرد متعلق به دانشگاه علوم پزشکی اهواز، دزفول و دانشکده علوم پزشکی بهبهان است که در حال خدمات دهی هستند.

وی ادامه داد: با توجه به وجود سه بالگرد، مشکلی در زمینه پوشش دهی هوایی نداریم اگرچه در مناطق صعب العبور شمال‌ شرق استان از ظرفیت اورژانس هوایی استان های دیگر نیز استفاده می‌کنیم. تلاش می شود در آینده نزدیک یک فروند بالگرد در شهرستان ایذه یا مسجدسلیمان مستقر شود.

کره بندی به وجود ۱۱۲ پایگاه اورژانس شهری و جاده ای در اهواز اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۴۵ پایگاه شهری و ۶۷ پایگاه جاده‌ای هستند اما همچنان ۷۱ پایگاه کمبود داریم . 

وی افزود: در چهار ماهه ابتدای سال جاری میانگین رسیدن خودروی اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به محل حادثه در ماموریت های شهری بین ۱۱ تا ۱۲ دقیقه بود که استاندارد آن ۹ دقیقه است همچنین میانگین رسیدن به محل حادثه در ماموریت های جاده ای ۱۶ تا ۱۷ دقیقه بوده است در حالی که استاندارد آن بین ۱۴ تا ۱۵ دقیقه می باشد.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه ۹ پایگاه اورژانس در حال ساخت داریم که ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند گفت: در صورتی که شرکت‌های آمبولانس خصوصی استان ظرفیت لازم برای پوشش دهی پایگاه اورژانس را دارند، می‌توانیم پایگاه در اختیار آنها قرار دهیم و از این موضوع استقبال می کنیم.

وی با بیان اینکه سامانه ۱۹۰ آماده ثبت شکایات و پیشنهادات مردمی است افزود: از جمله مشکلات اورژانس ۱۱۵ مزاحمت های تلفنی است لذا از شهروندان انتظار داریم شرایط را درک کنند زیرا یک تماس غیرضروری می‌تواند جان یک نفر را به خطر بیندازد ضمن اینکه آثار روانی و اجتماعی بر نیروهای اورژانس دارد.

در حال حاضر ۱۷ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، پنج شهرستان نارنجی و پنج شهرستان زرد کرونایی هستند.

منبع: ایرنا