عصر خوزستان: اهواز- ایرنا – رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی خوزستان گفت: ۸۰ گروه ثابت و سیار بر ذبح بهداشتی و شرعی دام در ایام عزاداری ایام محرم در استان نظارت خواهند کرد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خوزستان عبدالله محمدحسنی افزود:۳۹ گروه […]

عصر خوزستان:

۸۰ گروه دامپزشکی خوزستان بر ذبح دام در ایام محرم نظارت می‌کنند

اهواز- ایرنا – رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی خوزستان گفت: ۸۰ گروه ثابت و سیار بر ذبح بهداشتی و شرعی دام در ایام عزاداری ایام محرم در استان نظارت خواهند کرد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خوزستان عبدالله محمدحسنی افزود:۳۹ گروه ثابت و ۴۱ گروه سیار متشکل از ۳۱ دکتر دامپزشک، ۷۶ بازرس بهداشتی گوشت و ۲۴ روحانی ناظر ذبح شرعی در راستای اجرای طرح تشدید نظارت دامپزشکی خوزستان در اهواز و سایر شهرستان‌های استان به صورت رایگان بر ذبح دام‌های قربانی عزاداران حسینی در ایام دهه محرم نظارت مب کنند.
وی بیان کرد:طرح نظارت بر ذبح بهداشتی و شرعی دام‌های قربانی همچون  سال‌های قبل در ایام ماه محرم و با هدف تامین گوشت سالم و حلال اجرا می‌شود.  
محمدحسنی افزود:به منظور جلوگیری از انتقال بیماری‌های مشترک از جمله تب خونریزی دهنده کریمه– کنگو(CCHF) از دام به انسان باید گوشت استحصالی به‌مدت ۲۴ ساعت در دمای صفر تا چهار درجه سانتیگراد نگهداری شده و از کشتار دام‌هایی که دارای نشانه‌های ظاهری غیرطبیعی، آلودگی‌های انگلی خارجی و قارچی و نیز تب‌دار هستند جلوگیری شود.
رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی خوزستان اظهار داشت:هماهنگی لازم با شهرداری‌های استان برای فعال بودن کشتارگاه در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ابلاغی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، ستاد ملی و استانی کرونا و آمادگی لازم برای کشتار دام قربانی انجام شده است.

به گزارش ایرنا هیات های عزاداری در خوزستان در ایام محرم به خصوص روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی بر اساس سنت دیرینه مذهبی ، گوشت دام قربانی را بین نیازمندان توزیع می‌کنند.

منبع: ایرنا