عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – طی آیینی از فعالیت سفیران و رابطین سلامت مرکز بهداشت غرب اهواز تجلیل شد. به گزارش ایرنا مهران احمدی بلوطکی رییس مرکز بهداشت غرب اهواز روز پنجشنبه در این آیین اظهارداشت: طرح سفیران سلامت در قالب برنامه ملی تحول سلامت درصدد است تا آموزش‌های بهداشتی و سواد سلامت را به داخل […]

عصر خوزستان:

سفیران سلامت مرکز بهداشت غرب اهواز تجلیل شدند

اهواز – ایرنا – طی آیینی از فعالیت سفیران و رابطین سلامت مرکز بهداشت غرب اهواز تجلیل شد.

به گزارش ایرنا مهران احمدی بلوطکی رییس مرکز بهداشت غرب اهواز روز پنجشنبه در این آیین اظهارداشت: طرح سفیران سلامت در قالب برنامه ملی تحول سلامت درصدد است تا آموزش‌های بهداشتی و سواد سلامت را به داخل خانواده‌ها سوق دهد.

وی افزود: در این طرح در هر خانواده یک نفر به عنوان سفیر سلامت خانواده آموزش دیده و برای مراقبت از سلامت خود، خانواده و جامعه توانمند می‌شود.

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز با اشاره به اینکه سفیران سلامت می‌توانند به صورت مستقیم و غیرمستقیم موجب ارتقای سواد سلامت افراد شوند، گفت: اگر روی این بخش وسیع و قشر فرهنگ ساز، سرمایه گذاری کنیم، می‌توانند تاثیرات زیادی بر سلامت جامعه داشته باشند.

وی افزود: وظیفه سفیران سلامت، ترویج پیام سلامت و خودمراقبتی در بین خانواده‌های خود بوده تا شاهد ارتقای سلامت و بهداشت در جامعه باشیم. 

احمدی بلوطکی با بیان اینکه در بحران همه گیری کرونا برای آشنایی بیشتر مردم با مسائل بهداشتی به ظرفیت سفیران‌ سلامت نیاز داریم گفت: سفیران و رابطین گمنام عرصه سلامت جزو نخستین کسانی هستند که دغدغه مشکلات بهداشتی حاشیه شهر را دارند.

وی افزود: این سفیران به دلیل داشتن جسارت، ایده‌های نوآورانه و قدرت اجتماعی و نفوذ بالا در بسترهای خانوادگی می‌توانند نقش بی بدیلی در عرصه سلامت ایفا کنند.

در این مراسم به نمایندگی از ۳۰ سفیر سلامت منطقه غرب اهواز تجلیل شد.

در حال حاضر ۱۷ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، پنج شهرستان نارنجی و پنج شهرستان زرد کرونایی هستند.

منبع: ایرنا