عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: هنوز به مرحله استفاده از ظرفیت مکان های ورزشی برای پذیرش بیماران نرسیده‌ایم اما به عنوان یک گزینه مدنظر است تا درصورت بدتر شدن اوضاع، آمادگی لازم را داشته باشیم. به گزارش ایرنا دکتر فرهاد ابول نژادیان بامداد جمعه در یک برنامه تلویزیونی […]

عصر خوزستان:

مکان‌های ورزشی درصورت نیاز برای درمان بیماران کرونایی استفاده می‌شوند

اهواز – ایرنا – رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: هنوز به مرحله استفاده از ظرفیت مکان های ورزشی برای پذیرش بیماران نرسیده‌ایم اما به عنوان یک گزینه مدنظر است تا درصورت بدتر شدن اوضاع، آمادگی لازم را داشته باشیم.

به گزارش ایرنا دکتر فرهاد ابول نژادیان بامداد جمعه در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: اکنون کار پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان های دولتی در حال انجام است و خوشبختانه هنوز به اندازه کافی تخت برای پذیرش بیماران داریم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا بیمارستان های خصوصی وارد چرخه پذیرش بیمار کرونایی شده اند افزود: یکی از مطالبات مردمی و دانشگاه علوم پزشکی از بیمارستان های خصوصی این بود که آنها هم در کنار بیمارستان های دانشگاهی، تامین اجتماعی و نظامی به امر پذیرش بیماران کرونایی بپردازند. 

ابول نژادیان گفت: در نشستی که هفته گذشته با بیمارستان‌های خصوصی داشتیم، قول دادند که در امر پذیرش بیماران با ما همراهی کنند اما تاکنون این امر محقق نشده است اگرچه امروز مجددا اعلام کردند که در حال آماده سازی زیرساخت‌های خود هستند و در ۲ روز آینده این کار را انجام می‌دهند.

وی به ایجاد ظرفیت سازی در بیمارستان ها اشاره کرد و افزود: ما در بیمارستان ها تغییراتی ایجاد کردیم تا بتوانیم ۵۵ تخت دیگر اضافه کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: بیمارستان سوانح سوختگی اهواز وارد مدار شد و امروز با ۲۰ تخت شروع به پذیرش بیمار کرد همچنین بیمارستان بقایی یک را نیز با ۲۰ تخت وارد مدار کردیم.

وی افزود: در حال حاضر بیمارستان های دولتی، تامین اجتماعی و نظامی در حال پذیرش بیمار هستند.

قمیشی با بیان اینکه ورودی و خروجی بیمارستان ها هنوز به تعادل نرسیده‌ است، بیان کرد: اگر روزانه ۱۰۰ بیمار کرونایی پذیرش کنیم در سوی مقابل ۸۰ نفر مرخص می شوند و همیشه رسوب ۲۰ درصدی بیماران را داریم که همین موضوع باعث می شود تا ظرفیت بیمارستان ها به تدریج پر شود.

در حال حاضر ۱۷ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، پنج شهرستان نارنجی و پنج شهرستان زرد کرونایی هستند.

منبع: ایرنا