عصر خوزستان: آبادان – ایرنا – مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: واکسیناسیون ۱۳۳ نفر از دریانوردان و نیروهای ستادی پس از معرفی آغاز شد. به گزارش ایرنا از روابط عمومی بندرو دریانوردی خرمشهر، نوراله اسعدی روز جمعه اظهارداشت: پس از اعلام سازمان بنادر و دریانوردی در رابطه با ضرورت واکسیناسیون دریانوردان با توجه به ریسک […]

عصر خوزستان:

واکسیناسیون دریانوردان خرمشهری آغاز شد

آبادان – ایرنا – مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: واکسیناسیون ۱۳۳ نفر از دریانوردان و نیروهای ستادی پس از معرفی آغاز شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی بندرو دریانوردی خرمشهر، نوراله اسعدی روز جمعه اظهارداشت: پس از اعلام سازمان بنادر و دریانوردی در رابطه با ضرورت واکسیناسیون دریانوردان با توجه به ریسک پذیری بالای این شغل، براساس توافق صورت گرفته با وزارت بهداشت فرآیند واکسیناسیون دریانوردان در بندر خرمشهر آغاز شد. 

وی افزود: بر همین اساس با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی تعدادی از دریانوردان اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر دز نخست واکسن خود را دریافت کردند و روزانه دیگر دریانوردان نیز واکسینه می‌شوند. 

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: واکسینه کردن دریانوردان زمینه ایمن شدن فعالان عرصه دریا و دریانوردی و تسهیل فعالیت‌های اقتصادی را به همراه خود خواهد داشت. 

اسعدی بیان کرد: اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر از بدو شیوع کرونا، تمامی فعالیت‌های خود را با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در زمینه‌های مختلف دنبال کرده است.

بندرخرمشهر با برخورداری از ۲۰ پست اسکله، ۲۳۰ هکتار وسعت، تجهیزات پیشرفته، قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند، بهره مندی از سیستم حمل و نقل چند وجهی و اتصال به کریدور بندرامام خمینی(ره) به عنوان سومین بندر آزاد کشور در حوزه خلیج فارس محسوب می‌شود.

این بندر با موقعیت راهبردی خود و نزدیکی به بازار کشورهای عراق و کویت یکی از مهمترین بنادر تجاری کشور در زمینه صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس به شمار می‌آید.

منبع: ایرنا