عصر خوزستان: اهواز-ایرنا- مسئول اتحادیه دانش آموزان خوزستان نهادینه کردن فرهنگ عاشورا در نسل جوان را ضروری دانست و گفت:تلاش آموزش و پرورش نهادینه کردن فرهنگ عاشورا در دانش آموزان است. به گزارش ایرنا  حجت الاسلام محمد عرب یکشنبه در سوگواره نوجوان عاشورایی؛ در محل مصلی مهدیه امام خمینی (ره) اهواز افزود: امروزه دانش آموزان با الگوپذیری […]

عصر خوزستان:

نهادینه کردن فرهنگ عاشورا در نسل جوان ضروری است

اهواز-ایرنا- مسئول اتحادیه دانش آموزان خوزستان نهادینه کردن فرهنگ عاشورا در نسل جوان را ضروری دانست و گفت:تلاش آموزش و پرورش نهادینه کردن فرهنگ عاشورا در دانش آموزان است.

به گزارش ایرنا  حجت الاسلام محمد عرب یکشنبه در سوگواره نوجوان عاشورایی؛ در محل مصلی مهدیه امام خمینی (ره) اهواز افزود: امروزه دانش آموزان با الگوپذیری از قیام عاشورا ، ولایت مدار و حسینی تربیت شده اند.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر سوگواره احلی من العسل در روز بزرگداشت نوجوان کربلا، به نام حضرت قاسم ابن الحسن برگزار می‌شود گفت: این سوگواره در راستای نهادینه کردن فرهنگ عاشورایی در جامعه و به ویژه نسل جوان برگزار می شود.

مسئول اتحادیه دانش آموزان استان خوزستان با بیان اینکه برگزاری این سوگواره، کاری هدفمند و اثرگذار بوده که امسال به دلیل محدودیت کرونایی و ضرورت اجتناب از اجتماع میزبان تعداد زیادی از دانش آموزان نبود اظهار داشت:این سوگواره محرم امسال با رعایت پروتکل های بهداشتی با تعداد محدودی از دانش آموزان برگزار شد.

 

دانش آموزان نسبت به قیام عاشورا معرفت کسب کنند

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان نیز هدف از برگزاری سوگواره احلی من العسل را معرفت افزایی دانش آموزان دانست و گفت: دانش آموزان باید نسبت به قیام عاشورا معرفت کسب کنند تا در زندگی خود از این معرفت بهره مند شوند.

کوروش مودت در حسینیه ثارالله اهواز افزود: تعمیق ارزش های دینی و ترویج ارزش های عاشورایی در سطح جامعه از نیازهای اساسی امروز نسل جوان و نوجوان است.

وی ترویج ارزش های دینی در جامعه را غنی ترین ثمره قابل ارائه در جهان در مقابل انحراف و گسستگی اخلاقی دانست و گفت: تربیت دینی، اعتقادی و اخلاقی از اولویت های آموزش و پرورش  است که بستر معرفت افزایی دینی را فراهم می کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان افزود: این اولویت در سند تحول بنیادین به عنوان یک اولویت مبنایی در تعلیم و تربیت به شمار می آید و برگزاری سوگواره ها، اجتماعات، همایش ها و کارگاه های دانش آموزی در همین راستا است.

روز ششم دهه اول ماه محرم به نام حضرت قاسم نامگذاری شده است به همین مناسبت آموزش و پرورش مراسم احلی من العسل را با حضور دانش آموزان نوجوان به یاد این شهید کربلا برگزار می کند.

منبع: ایرنا