عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا خوزستان گفت: عزاداران حسینی مراسم تاسوعا و عاشورا را با سرلوحه قرار دادن رعایت پروتکل های بهداشتی، مدیریت کنند. به گزارش ایرنا ولی اله حیاتی بامداد چهارشنبه در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: از عزاداران و بانیان هیات های عزاداری تقاضا می شود پروتکل های […]

عصر خوزستان:

عزاداران حسینی در خوزستان مراسم تاسوعا و عاشورا را مدیریت کنند

اهواز – ایرنا – فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا خوزستان گفت: عزاداران حسینی مراسم تاسوعا و عاشورا را با سرلوحه قرار دادن رعایت پروتکل های بهداشتی، مدیریت کنند.

به گزارش ایرنا ولی اله حیاتی بامداد چهارشنبه در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: از عزاداران و بانیان هیات های عزاداری تقاضا می شود پروتکل های بهداشتی را در حین مراسم رعایت کنند. عزاداری در مکان های مسقف و دسته روی هیات ها مطلقا ممنوع است همچنین عزاداری در مکان های باز با ظرفیت یک سوم مجاز است.

وی افزود: با هماهنگی فرمانداران افرادی به عنوان سفیران سلامت و مراقبان بهداشتی در بین هیات ها به کار گرفته می شوند همچنین از بزرگان، متنفذین، شیوخ و علما در خواست شده  حساسیت موضوع را برای عزاداران توضیح دهند تا بتوانیم با رعایت پروتکل های بهداشتی علاوه بر برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی، شاهد رجوع مردم به بیمارستانها نباشیم.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا خوزستان گفت: نماز ظهر عاشورا به صورت پراکنده و در فضای باز با رعایت پروتکل های بهداشتی در سراسر استان برگزار می شود.

وی در خصوص اعمال ممنوعیت فعالیت اداره ها گفت: اداره های استان تا پایان وقت اداری روز شنبه ۳۰ مردادماه تعطیل بوده البته ادارات ضروری با یک سوم ظرفیت می‌توانند فعالیت خود را دنبال کنند.

حیاتی گفت: تردد بین استانی طبق مصوبه ستاد ملی کرونا ممنوع است بنابراین از ورود پلاک های غیربومی به استان و خروج پلاک های بومی جلوگیری می شود اما تردد بین شهرهای استان مجاز و از این بابت مشکلی نداریم.

وی افزود: مردم استان بدانند که کادر درمان و مجموعه مدیریت استان به ویژه شخص استاندار به عنوان رییس ستاد استانی کرونا دغدغه آن را دارند که در صورت رجوع مردم به بیمارستان ها، با تنگنا مواجه نشوند. 

فرمانده قرارگاه عملیاتی استان خوزستان همچنین  گفت: واکسیناسیون نیز به جد در حال پیگیری است  و تمام کمبودها و کاستی های حوزه بهداشت توسط شخص استاندار برطرف شده است. تنها تقاضای ما از مردم رعایت پروتکل های بهداشتی است تا از این مرحله عبور کنیم.

اکنون ۲۰ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۲ شهرستان نارنجی و پنج شهرستان زرد کرونایی هستند.

منبع: ایرنا