عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – فراخوان سیزدهمین همایش ملی مجازی شبیه‌خوانی و آیین‌های نمایشی محرم خوزستان از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنرهای نمایشی خوزستان منتشر شد. به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان،این فراخوان با مشارکت اداره کل هنرهای نمایشی، […]

عصر خوزستان:

فراخوان همایش ملی مجازی شبیه‌خوانی و آیین‌های نمایشی محرم منتشر شد

اهواز – ایرنا – فراخوان سیزدهمین همایش ملی مجازی شبیه‌خوانی و آیین‌های نمایشی محرم خوزستان از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنرهای نمایشی خوزستان منتشر شد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان،این فراخوان با مشارکت اداره کل هنرهای نمایشی، انجمن هنرهای نمایشی ایران و درگاه تخصصی هنرهـای نمایشی ایران (ایران تئاتر)، ویژه شهادت حضرت امام حسین(ع) در ایام اربعین حسینی در گستره ملی به صورت مجازی و تک بازیگر یا تک شبیه خوان منتشر شده است.

براساس این گزارش حمایت از هنرمندان تعزیه و نمایش ایرانی، گرامیداشت پدیدآورندگان آثار آیینی مذهبی و بسترسازی در جهت رشد و تعالی هنر فاخر تعزیه در ایام کرونا و با اولویت پرداختن به موضوع رشادت‌ها و فداکاری حضرت امام حسین(ع) از اهداف برگزاری این همایش و نقالی، پرده خوانی و شبیه خوانی شامل بخش‌های این همایش است.

آثار متقاضی در بخش شرایط شرکت در سوگواره فقط باید به صورت تک بازیگر یا تک شبیه خوان و براساس نسخه‌های معتبر تولید و ضبط شده باشند؛ همچنین آثار متقاضی باید به لحاظ متن و شیوه اجرایی مبتنی بر اصول و فنون خاص انواع نمایش‌های یاد شده در بخش‌های سه گانه باشد.

حداکثر زمان هر اثر نمایشی نباید بیش از ۱۵ دقیقه باشد و هر سه بخش همایش به صورت رقابتی و به طور جداگانه داوری می‌شوند.

با توجه به ظرفیت درگاه تئاتر ایران، مراحل ثبت تقاضا برای شرکت در سوگواره به صورت الکترونیکی و از طریق “درگاه تئاتر خوزستان” از طریق بخش ویژه “سیزدهمین همایش ملی مجازی شبیه خوانی”  به نشانی https://khoozestan.theater.ir قابل انجام است.

متقاضیان در زمان ثبت تقاضا باید فایل Word طرح نمایشی خود به همراه مجوز کتبی نویسنده و سایر مدارک را تا تاریخ مقرر در گاهشمار همایش، در بخش ویژه “سیزدهمین همایش ملی مجازی شبیه خوانی” در “درگاه تئاتر خوزستان ” بارگذاری کرده و کد رهگیری دریافت کنند.

بنابراین گزارش، متقاضیان شرکت در همایش پس از تکمیل مراحل ثبت نام و دریافت کد رهگیری، فایل اثر نمایشی خود به همراه کد رهگیری سایت را به شماره همراه ۰۹۱۶۶۱۳۲۵۴۵ در واتس آپ، تلگرام یا ایتا ارسال کنند. لازم است متقاضیان  فیلم آثار نمایشی خود را با دوربین تلفن همراه و به صورت افقی و با کیفیت صدای خوب تصویربرداری کنند.

براساس این گزارش آخرین مهلت ارسال فیلم آثار ۲۵ شهریور ،تاریخ اعلام نتایج بازبینی ۳۱ شهریور و تاریخ برگزاری سوگواره ۵ تا ۱۰ مهر امسال اعلام شده است.

آدرس دبیرخانه سیزدهمین همایش ملی مجازی شبیه‌خوانی و آیین‌های نمایشی محرم،  اهواز – خیابان فلسطین – اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان – طبقه سوم – اداره هنری – و پست الکترونیکی همایش Email:khouz.nama@gmail.com است.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره کارشناس هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، آرش سهرابی ۰۶۱۳۳۳۶۴۴۱۶ و دبیر همایش خلیل ضرغامپور  ۰۹۱۶۶۱۳۲۵۴۵ تماس حاصل کنند.

منبع: ایرنا