عصر خوزستان: دزفول- ایرنا- آموزش و پرورش دزفول در واکنش به اظهارات اعضای شورای شهر درخصوص همکاری نکردن این نهاد برای مقابله با کرونا و واکسیناسیون عنوان کرد: آموزش و پرورش همچون گذشته آماده همکاری با دانشگاه علوم پزشکی بوده و چند مکان را در اختیار ستاد کرونا قرار داده است. به گزارش ایرنا، روابط […]

عصر خوزستان:

جوابیه آموزش وپرورش دزفول درخصوص همکاری نکردن این نهاد جهت واکسیناسیون

دزفول- ایرنا- آموزش و پرورش دزفول در واکنش به اظهارات اعضای شورای شهر درخصوص همکاری نکردن این نهاد برای مقابله با کرونا و واکسیناسیون عنوان کرد: آموزش و پرورش همچون گذشته آماده همکاری با دانشگاه علوم پزشکی بوده و چند مکان را در اختیار ستاد کرونا قرار داده است.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی آموزش و پرورش دزفول روز دوشنبه طی جوابیه‌ای درخصوص اظهارات مطرح شده در زمینه همکاری نکردن آموزش و پرورش جهت واگذاری مکان برای واکسیناسیون کرونا اعلام کرد: مجموعه ورزشی شهید ناحی برای غربالگری بیماران کرونایی، مرکز واکسیناسیون پژوهش‌سرای دانش آموزی و همچنین بهداشت روبروی قصر روناش (مدرسه مطهره سابق) که متعلق به آموزش و پرورش هستند در اختیار دانشگاه علوم پزشکی برای واکسیناسیون کرونا قرار دارند.

در جوابیه آموزش و پرورش دزفول آمده است: پس از ارائه درخواست دانشگاه علوم پزشکی، بازدید و تایید کارشناسان اداره بهداشت برای در اختیار قرار دادن سالن‌های مدارس جهت واکسیناسیون، علاوه بر موارد ذکر شده سالن مدرسه مکتب زینب (س) و دبستان خیریه بهاران نیز به طور کامل در اختیار این دانشگاه قرار گرفت که درنهایت به دلیل نبود برنامه ریزی مناسب و تامین نشدن نیروی مورد نیاز و تخصصی از سوی دانشگاه علوم پزشکی این موضوع منتفی شد.
 
این جوابیه می‌افزاید: تامین وسایل و نیروی مورد نیاز مراکز واکسیناسیون از جمله تهیه آمبولانس همراه با داروهای احیا، پنج هزار سرنگ، پنج هزار پد الکلی، تعدادی سفتی باکس ۲۰ لیتری و ۱۰ لیتری، نیروی پرستار و پزشک برای هر سالن و در هر نوبت‌ برعهده آموزش و پرورش نیست.

در این جوابیه آمده است: با وجود برخی نامهربانی‌ها از سوی دانشگاه علوم پزشکی، این دانشگاه در شرایط حساس کنونی و بدون توجه به ضرورت حفظ آرامش جامعه، متاسفانه به‌ جای تعامل و بهره گیری از نیروهای با تجربه خود و برنامه ریزی درست، مسیر دیگری را در پیش گرفته است. 
این جوابیه می‌افزاید: آموزش و پرورش دزفول با وجود برخی محدودیت‌های قانونی به منظور حفظ آرامش و جلوگیری از هرگونه تنش با تمام امکانات و ظرفیت به دلیل ضرورت واکسیناسیون، همچنان در خدمت مردم شهید پرور شهرستان دزفول خواهد بود.

در این جوابیه با تبریک روز پزشک به پزشکان پرتلاش شهرستان و مدافعان سلامت از اقدامات انجام شده در راستای مبارزه با کرونا قدردانی شده است.

به گزارش ایرنا رییس شورای اسلامی شهر دزفول در نشست اخیر شورای شهر با رییس دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان نسبت به معطلی و سرگردانی چند ساعته مردم دزفول برای تزریق واکسن در فضای باز و در گرمای طاقت فرسا انتقاد کرده و گفته بود: تمام دستگاه‌ها و اداراتی که فضا و امکاناتی در اختیار دارند نظیر آموزش و پرورش و اداره ورزش و جوانان باید با دانشگاه علوم پزشکی همکاری کنند.

علیرضا مجدی نسب، یکی از اعضای شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این نشست گفته بود: متاسفانه ستاد کرونای شهرستان، دانشگاه علوم پزشکی را تنها گذاشته و سایر دستگاه‌ها به ویژه آموزش و پرورش در زمینه واکسیناسیون و همکاری در جهت ریشه کنی کرونا، کم کاری کرده‌اند و این گلایه شدید به آموزش و پرورش و ستاد کرونای شهرستان وارد است.

دزفول در شرایط قرمز کرونایی قرار دارد و تاکنون بیش از ۱۵۰ هزار دز واکسن به شهروندان تزریق شده است. 

منبع: ایرنا