عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خوزستان به طور متوسط ۴۵ درصد بوده که بسیار خطرناک و نگران کننده است. دکتر سیدمحمد علوی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: موارد ابتلا و مرگ ناشی از کرونا در خوزستان همچنان بالا بوده که این […]

عصر خوزستان:

میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خوزستان ۴۵ درصد است

اهواز – ایرنا – رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خوزستان به طور متوسط ۴۵ درصد بوده که بسیار خطرناک و نگران کننده است.

دکتر سیدمحمد علوی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: موارد ابتلا و مرگ ناشی از کرونا در خوزستان همچنان بالا بوده که این موضوع نشان دهنده وضعیت خطرناک بیماری در استان است و هم استانی ها باید این موضوع را جدی بگیرند.

وی با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کنار واکسیناسیون تنها راه مقابله با بیماری و کنترل آن است افزود: تاکنون حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار دز واکسن در خوزستان تزریق شده که از این تعداد یک میلیون و سه هزار و ۲۶۳ واکسن دز اول است.

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: سرعت واکسیناسیون در خوزستان به استثنای روزهایی که واکسن نداریم، بسیار خوب است و آمادگی  داریم روزانه ۳۰ تا ۳۵ هزار نفر را واکسن بزنیم.

 وی افزود: در شرایط موجود استقبال از واکسیناسیون بسیار تعیین کننده است به همین دلیل از همه کسانی که تاکنون واکسن نزده‌اند تقاضا می‌کنیم هر چه سریعتر به مراکز تجمیعی مراجعه کرده و با زدن واکسن حیات خود را تضمین کنند.

علوی گفت: در شرایط موجود هم استانی‌ها از حضور در تجمع‌ها، و نیز سفر و تردد غیرضرور خودداری کرده تا بتوانیم این موج بیماری را هم پشت سر بگذاریم.

اکنون ۲۰ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۲ شهرستان نارنجی و پنج شهرستان زرد کرونایی هستند.

منبع: ایرنا