عصر خوزستان: اهواز-ایرنا- معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان خوزستان گفت: بیش از ۴۴ هزار عزادار حسینی در دهه نخست ماه محرم از خدمات ارائه شده در قالب طرح نذر سلامت هلال احمر این استان بهره مند شدند. به گزارش ایرنا رقیه حاجی پور دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح نذر سلامت در […]

عصر خوزستان:

۴۴هزار عزادار حسینی از طرح نذر سلامت هلال احمر خوزستان بهره‌مند شدند

اهواز-ایرنا- معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان خوزستان گفت: بیش از ۴۴ هزار عزادار حسینی در دهه نخست ماه محرم از خدمات ارائه شده در قالب طرح نذر سلامت هلال احمر این استان بهره مند شدند.

به گزارش ایرنا رقیه حاجی پور دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح نذر سلامت در ۲۷۳ هیات عزاداری در استان خوزستان افزود: طرح ملی نذر سلامت همراه با خادمان حسینی برای دومین سال متوالی و به منظور انسجام بخشی و اجرای پروتکل های بهداشتی در آیین های مذهبی ماه محرم ،ترویج فرهنگ نوعدوستی و بشردوستی ،مشارکت جامعه جوانان هلال احمر در امر ترویج فرهنگ عاشورایی و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، با همکاری اعضای جوان و داوطلب جمعیت هلال احمر در سراسر استان خوزستان به اجرا درآمد. 
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خوزستان اظهار داشت: در این طرح داوطلبان این جمعیت با نظارت و اجرای پروتکل های بهداشتی در هیاتهای مذهبی، به عنوان مروجان فرهنگ پیشگیری از بیماری کرونا اقدام به توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده، غربالگری و تب سنجی عزاداران کردند.
وی ادامه داد: در این اقدام جهادی داوطلبان هلال احمر با فعال سازی ۲۸۵ تیم به ارائه خدمات سلامت محور در محل برگزاری آیین های سوگواری و عزاداری پرداختند.
جمعیت هلال احمر به عنوان معین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ابتدای شیوع ویروس کرونا همپای دانشگاه های علوم پزشکی خدمات ارائه کرده است.

اکنون ۲۰ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۲ شهرستان نارنجی و پنج شهرستان زرد کرونایی هستند.

منبع: ایرنا