عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – رییس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر گفت: عامل تصرف و تخریب زمین‌های ملی و مرتعی در منطقه حفاظت شده کرائی در شوشتر به رفع تصرف و یک سال حبس تعزیری محکوم شد. به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاطت محیط زیست خوزستان، بهروز […]

عصر خوزستان:

عامل تصرف در منطقه حفاظت شده کرائی شوشتر به یکسال حبس محکوم شد

اهواز – ایرنا – رییس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر گفت: عامل تصرف و تخریب زمین‌های ملی و مرتعی در منطقه حفاظت شده کرائی در شوشتر به رفع تصرف و یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاطت محیط زیست خوزستان، بهروز نجاتی بیان کرد: در پی شکایت این اداره از عامل تصرف و تخریب ۲.۳ هکتار از زمین‌های ملی و مرتعی در منطقه حفاظت شده کرائی، دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شوشتر ضمن احراز بزهکاری، نظر به متواری بودن و سابقه تصرف متخلف، وی را علاوه بر رفع تصرف، به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم کرد.

وی افزود: موضوع تصرف عدوانی در ماده ۶۹۰ قانون مجازات اسلامی آمده، و قانونگذار علاوه بر رفع تصرف، یک ماه تا یکسال حبس برای آن در نظر گرفته است.

منطقه کرایی شوشتر در سال ۱۳۷۶ به عنوان منطقه شکار ممنوع زیر حفاظت قرار گرفت و پس از آن با تصویب شورای عالی محیط زیست به عنوان منطقه حفاظت شده به مناطق زیرنظر مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست پیوست.

منطقه حفاظت شده کرایی در ۳۵ کیلومتری جنوب شرقی شوشتر به مساحت ۴۰ هزار و ۷۳۴ هکتار و رشته کوه سیاه (کوه شه) را در بر می‌گیرد.

منبع: ایرنا