عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: فاصله واحدهای اقتصادی در دست احداث در خوزستان، از مناطق مسکونی باید رعایت شود تا برای مردم و محیط زیست مشکلی ایجاد نشود. به گزارش ایرنا محمد جواد اشرفی روز دوشنبه در نشست قانون هوای پاک که در سرسرای استانداری خوزستان برگزار شد […]

عصر خوزستان:

لزوم رعایت فاصله واحدهای اقتصادی دردست احداث خوزستان از مناطق مسکونی

اهواز – ایرنا – مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: فاصله واحدهای اقتصادی در دست احداث در خوزستان، از مناطق مسکونی باید رعایت شود تا برای مردم و محیط زیست مشکلی ایجاد نشود.

به گزارش ایرنا محمد جواد اشرفی روز دوشنبه در نشست قانون هوای پاک که در سرسرای استانداری خوزستان برگزار شد بیان کرد: طرح پتروپالایشگاه ابوالفارس رامهرمز که در مساحت یکصد هکتار برای تولید انواع قیر، نفت سفید و گازوییل و روغن موتور در دست ساخت است، در فاصله کمتر از ۵۰۰ متر با روستای اطراف فاصله دارد این در حالی است که طبق قانون باید از هر روستا یکهزار و ۲۰۰ متر فاصله داشته باشد.
وی گفت: مشکل فاصله این پالایشگاه تا واحدهای مسکونی روستایی باید در یک‌ کمیته تخصصی مورد بررسی قرار گیرد و برای این مشکل نقشه راه تعیین شود.
همچنین در این نشست مصوب شد که آب مورد نیاز این پالایشگاه توسط سازمان آب و برق خوزستان تامین شود.
اشرفی افزود: همچنین شرکت تولید قیر و نفت سفید که در شهرستان شادگان در دست ساخت است در فاصله یکهزار و ۱۰۰ متر از تالاب شادگان قرار دارد که طبق قانون باید ۲هزار متر تا تالاب فاصله باشد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان ادامه داد: رعایت نشدن این فاصله می‌تواند عواقب زیست محیطی برای تالاب به همراه داشته باشد.
در این نشست مصوب شد که در فاصله قانونی احداث تاسیسات این شرکت تا تالاب، توسط این شرکت فضای سبز ایجاد شود.
اشرفی همچنین افزود: طرح توسعه فولاد آتیه با ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی، در شهرک صنعتی شماره پنج اهواز در دست ساخت است که طبق قانون شرکت‌های تولیدی بزرگ باید در فاصله ۳۰ کیلومتری شهرها قرار داشته باشند که این شرکت در فاصله کمتر از ۳۰ کیلومتر قرار دارد.
وی با بیان اینکه این طرح برای اجرا مجوز کشوری گرفته گفت: امکان احداث تاسیسات شرکت‌های بزرگ در کنار شهرها وجود ندارد و باید برای این موضوع نیز راهکاری ارایه شود.

منبع: ایرنا