عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – جانشین قرارگاه محرومیت زدایی سپاه خوزستان گفت: یکی از مهمترین راه‌ها برای مقابله با ویروس کرونا طرح شهید سلیمانی بوده که باید بیش از پیش تقویت شود. به گزارش ایرنا سردار محمود معین پور روز چهارشنبه در آیین گشایش مرکز نمونه‌گیری کرونا در اهواز بیان کرد: سپاه و بسیج با توجه […]

عصر خوزستان:

طرح شهید سلیمانی برای مقابله با کرونا باید تقویت شود

اهواز – ایرنا – جانشین قرارگاه محرومیت زدایی سپاه خوزستان گفت: یکی از مهمترین راه‌ها برای مقابله با ویروس کرونا طرح شهید سلیمانی بوده که باید بیش از پیش تقویت شود.

به گزارش ایرنا سردار محمود معین پور روز چهارشنبه در آیین گشایش مرکز نمونه‌گیری کرونا در اهواز بیان کرد: سپاه و بسیج با توجه به دستور رهبر معظم انقلاب، تمام ظرفیت‌های خود را برای مقابله با کرونا پای کار آورده تا در کنترل این ویروس به کادر بهداشت و درمان کمک شود. 

وی با بیان اینکه مراکز مختلفی برای کمک به دانشگاه علوم پزشکی اهواز و مراکز بهداشتی خوزستان راه‌اندازی شده افزود: مرکز نمونه‌گیری کرونا در اهواز که توسط گروه‌های جهادی در یک منطقه مهم راه‌اندازی شده از این مراکز است.

جانشین قرارگاه محرومیت زدایی سپاه خوزستان گفت: با توجه به نبود فضای مناسب و کافی برای تست گیری در مراکز بهداشت و معطلی مردم، هماهنگی برای راه‌اندازی این مرکز انجام شد و اکنون شاهد روند نمونه گیری از مراجعان هستیم.

وی با بیان اینکه تیم پزشکی و کادر بهداشتی در کنار بسیجیان کار نمونه‌گیری را در سلامت کامل انجام می‌دهند افزود:این مرکز می‌تواند روزانه جوابگوی یک هزار و ۲۰۰ مراجعه کننده در سه نوبت باشد؛ البته باید مرتب گندزدایی شود تا منجر به آلودگی دیگران نشود.

معین پور با اشاره به طرح شهید سلیمانی گفت: در این طرح یک هزار و ۱۵۰ گروه پنج نفره در خوزستان فعالیت می‌کنند که در کنار بیماریابی، اقدامات حمایتی و مراقبتی از بیماران را انجام می‌دهند تا بتوان بیماری را مدیریت کرد.

وی افزود: علاوه بر مراکزی که دانشگاه علوم پزشکی اهواز برای واکسیناسیون راه‌اندازی کرده، چند مرکز نیز توسط بسیج و سپاه راه‌اندازی شده و در این امر به مردم خدمات رسانی می‌کنند.

هم اکنون ۲۰ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۲ شهرستان نارنجی و پنج شهرستان زرد کرونایی هستند.

تاکنون بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار دز واکسن کرونا در خوزستان تزریق شده است.

منبع: ایرنا