عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – مدیر بازار برق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: از ابتدای امسال تا پایان مردادماه ۱۹ هزار و ۸۳ گیگاوات ساعت برق در استان خوزستان تولید شده که در مقایسه با سال قبل ۱۱ درصد کاهش داشته است. به گزارش شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه […]

عصر خوزستان:

کاهش ۱۱ درصدی تولید برق در خوزستان

اهواز – ایرنا – مدیر بازار برق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: از ابتدای امسال تا پایان مردادماه ۱۹ هزار و ۸۳ گیگاوات ساعت برق در استان خوزستان تولید شده که در مقایسه با سال قبل ۱۱ درصد کاهش داشته است.

به گزارش شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه ای خوزستان ، فرامرز شادفر با اشاره به تولید برق در نیروگاه های خوزستان اظهار داشت : ۳۱.۹ درصد تولید برق در خوزستان سهم نیروگاه های برقابی ، ۶۶.۷ درصد سهم نیروگاه های حرارتی و سیکل ترکیبی و ۱.۴ درصد سهم نیروگاه های تولید پراکنده بوده است.

وی افزود: از برق تولیدی نیروگاه های حرارتی و سیکل ترکیبی، ۴۲ درصد توسط بخش دولتی (نیروگاه رامین و ماهشهر) و ۵۸ درصد توسط نیروگاه های بخش خصوصی ( زرگان، آبادان، خرمشهر، شهدای پیروز بهبهان و فجر) تولید و به شبکه تحویل شد.

مدیر بازار برق شرکت برق منطقه ای خوزستان تصریح کرد: انرژی مصرفی در پنج ماهه ابتدایی سال جاری ۲۱ هزار و ۵۸۸ گیگاوات ساعت بوده که نشان دهنده حدود هشت درصد افزایش مصرف نسبت به مدت مشابه  در سال قبل است.

وی ادامه داد : مرداد ماه امسال نیز در خوزستان هشت هزار و ۳۰۵ مگاوات انرژی مصرف شد که نسبت به پیک بار سال قبل ۲.۵ درصد رشد داشته است.

شادفر تاکید کرد: با توجه به رشد بسیار بالای بار و انرژی مصرفی، مدیریت مصرف برق و جابجایی مصارف غیر ضروری از ساعات اوج مصرف ( ساعت ۱۴ تا ۱۸ و ۲۱ تا ۲۲) به سایر ساعات شبانه روز توسط کلیه مصرف کنندگان امری لازم و ضروری است. 

بر اساس این گزارش، ظرفیت منصوبه تولید نیروی برق خوزستان در بخش انتقال برابر با ۱۳ هزار و ۱۹۶ مگاوات بوده که از این مقدار ظرفیت بخش آبی هشت هزار و ۱۶۹ مگاوات و بخش حرارتی پنج هزار و ۲۷ مگاوات است. ظرفیت منصوبه بخش DG (تولید پراکنده) در خوزستان نیز ۱۳۹ مگاوات است.

منبع: ایرنا